Ent skrev:tjärn skrev:Stampep skrev:Har en X2 2017, gått 240 timmar ungefär. Är kanonnöjd med min, perfekt med flak och att kunna fälla upp en sits extra när sambon vill åka med.
Har bytt batteri annars har den funkat fint.
Ställt på fjädringen max bak då jag kör med huggarvagn rätt bra lastad ibland.
Nåt särskilt du funderar över?
Det låter ju bra. Nä det var väll mest om det fanns något som var mindre bra med dom. Iom att vi är fler i familjen som skall kunna åka med ifall det blir skogsturer med svamp och bärplockning så är även en cam am 5 delar mot45070 pro+ max också inräknad.
Va!? Hörde jag Can-Am 🤗 Kan inget om Polaris men om man ska uträtta något av värde med Can-Am är det som du säkert redan vet Pro-modellerna med sin lägre lågväxel som gäller
Personligen anser jag att det för arbete räcker med en 450. Det är fästet och inte motorstyrkan som avgör. Sen är det förstås roligare med en 570 vilken dessutom kan mappas till samma prestanda som 650. En grej på 450 är att motor och låda delar på samma olja. Har väl inte nån avgörande betydelse eller orsakat problem vad jag vet, men nog känns det mer seriöst med separata oljor som på 570 och uppåt.
Traktor a eller b är en smaksak men med a slipper man besiktning och vägskatt. Båda har släpvagnskontakt och man får dra 750 Kg lagligt! Det är väldigt mycket tryggare att färdas efter vägen med blinkers och backspeglar vilket terrängare saknar.
Till Can-Am köper man lämpligen has-plast från gooffroad.se. Dessa skyddar bättre än original.
Har provat en Can am 450 PRO+ 6x6 bara hos en återförsäljare och den kändes fin, speciellt lågväxeln och servostyrning. Den hade varit fin för MINA behov, men ska familjen med så blir det trångt. Finns ju en Max modell av den också men med bekostnad att den bli lite längre. Inget fartvidunder men för allt annat känns det riktigt bra.