ATV och UTV i skogen

Fetaste däcken till ATV?

64 inlägg 49155 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fetaste däcken till ATV?

halvproffs  
#598013 Tvärsom tänkte jag. Dom gamla kan jag köra på sommaren med och dom nya med kedjor som är heltäckande över mönstret och inte ramlar ner mellan klackarna. Dessutom blir markfrigången lite högre.
Och som du skriver då byter jag hjul bara!

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Fetaste däcken till ATV?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#598065
halvproffs skrev:Tvärsom tänkte jag. Dom gamla kan jag köra på sommaren med och dom nya med kedjor som är heltäckande över mönstret och inte ramlar ner mellan klackarna. Dessutom blir markfrigången lite högre.
Och som du skriver då byter jag hjul bara!


Så har jag kört i flera år. Originaldäcken med "vägmönster" på sommaren/lättare terräng. Mina bearclaw med kedjor för allt skogsarbete och snöröjning. Tar aldrig av kedjorna numera, byter däck vid behov. Har inga problem alls med kedjorna annat än att det blir lite trångt mot skärmen bak, men med lite mer spända kedjor där så går det bra.

Avatar Fallback

Re: Fetaste däcken till ATV?

skogsbonne  
#598225 Bkt wing 207 kör dom som tävlar med, mjuka med mycket bra grepp

Avatar Fallback

Re: Fetaste däcken till ATV?

Hema  
#598431
skogsbonne skrev:Bkt wing 207 kör dom som tävlar med, mjuka med mycket bra grepp

Har du någon mer info om det där, för jag finner inte så mycket.

Ett annat däck som jag funderade på, när jag skulle bestämma mig var bla detta:
http://www.atvdack.se/sv/hem/1142-dackpaket-pit-bull-growler-26-14-atv-dack.html
Dessa lär ha bra grepp iaf.
Bild

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).