tor 02 apr 2015, 14:40#324367Jag har precis skaffat mig en MS48. Riktigt härlig kran.
Jag är helt ny på allt vad hydraulik heter.
Hur är det med alla slangar, kan man lossa dem från cylindrarna om man behöver dra om dem/flytta på dem eller måste man även byta packning då?
Hur luftar man systemet? Är det bara att starta och köra lite fram och tillbaka(har jag hört)?
Vad händer om man kör på för lite olja, bränner man pumpen?
Vad gör "boxen" där några av slangarna går till? den som sitter mellan stödbenen?
Glad påsk på er!
ATV och UTV i skogen
Avesta vagnen ms38

tor 02 apr 2015, 15:24#324372 Det är bara att dra om dem, det finns nämligen inga packningar. Vad " boxen gör " borde framgå av manualen. Oljenivån kollar du när kranen är helt " utfälld " med stödbenen indragna..
Ercen skrev:Jag har precis skaffat mig en MS48. Riktigt härlig kran.
Jag är helt ny på allt vad hydraulik heter.
Hur är det med alla slangar, kan man lossa dem från cylindrarna om man behöver dra om dem/flytta på dem eller måste man även byta packning då?
Hur luftar man systemet? Är det bara att starta och köra lite fram och tillbaka(har jag hört)?
Vad händer om man kör på för lite olja, bränner man pumpen?
Vad gör "boxen" där några av slangarna går till? den som sitter mellan stödbenen?
Glad påsk på er!
tor 02 apr 2015, 20:16#324428 Håll jävligt noga reda på slangarna du lossar, av YTTERSTA vikt är att skydda systemet från föroreningar. Använd ALLTID skyddshattar till snabbkopplingar eller losskruvade slangändar..
Ercen skrev:Men om det inte finns packningar, hur gör man om det läcker?
tor 02 apr 2015, 21:50#324465
De finns i lika många dimensioner som det finns slangar/kopplingar..
Ercen skrev:Det måste jag införskaffa! Finns hattarna i olika storlekar eller är det standard?
De finns i lika många dimensioner som det finns slangar/kopplingar..
tor 26 nov 2015, 11:45#353520Någon som vet va ms 38 an lastar i kubik ja lastar fullt med 4,50 längder
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
tor 26 nov 2015, 12:15#353528Så du kör också 4,5 meter
jag tycker att det är en lämplig längd för kranen att hantera.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
tor 26 nov 2015, 16:12#3535763 m slätt med grinden ungefär på en 4.2 h är ungefär 1 fub så 1.5-1.8 bör det vara på den där bilden

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).