ATV och UTV i skogen

Segway ATV??

52 inlägg 73933 visningar 11 följer Svara, dela mm...  
Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

JAndersson  
#850015Har ni som nu kört Segway Snarler ett tag möjlighet att ge en status uppdatering? Är ni fortfarande nöjda?

Har tittat på, men inte provkört, Snarler AT5 samt AT6. Gillade framförallt AT6 och funderar på att byta ut vår CF Moto Cforce 450 L EPS från 2018 mot en AT6 L PREMIUM.

Bengtssons
Användarvisningsbild

Jolly  
#850030Ja det får jag säga. Har kört en del och är fortfarande nöjd. Nu dessutom en återförsäljare närmare mig.

Användarvisningsbild

JAndersson  
#868364Efter en del funderande och efterforskningar beställde jag en Segway Snarler AT6 L EPS Premium, extra utrustad med plogpaket pro AT6 inkl handtagsvärme, hasplåt kit aluminum samt lastpaket, i oktober av Lantboa i Bredbyn och fick den levererad i november. Har bland annat använt den till snöskottning, köra ut rundbal till hästarna samt sandning / halkbekämpning. Nu är det dags för första servicen och är fortfarande väldigt nöjd med både fyrhjulingen och återförsäljaren. En uppgradering på både fronter 🙂
1737403789_1000003739.jpg

Användarvisningsbild

Vildmark  
#887894Funderar på att köpa en at5... någon som har nåt att säga om en sådan? Tänker först och främst ha den till att köra ut gallringsvirke.

Mikko  
Vildmark skrev:Funderar på att köpa en at5... någon som har nåt att säga om en sådan? Tänker först och främst ha den till att köra ut gallringsvirke.

Komihåg köp hasplåt till den för det är dåligt skydd under om man ska köra i skogen med den. Dottern har köpt en och som jag ser det så är det ett måste eller så får du hålla på rensa bort riset där du ska köra.

Användarvisningsbild

Vildmark  
#887923Bra tips. Tydligen är det kampanj och man kan få tillbehör för 10000kr när man köper en så då kan väl ta hasplåt som tillbehör.

Ent  
#887937Generellt säger man att "hasplast" är bättre än hasplåt när man ska ut i skogen. Det skär aldrig fast i plasten som det kan göra med plåt, plus att plasten fjädrar tillbaka i stället för att bli bucklig om det smäller rejält.

TS
Annons:
Nordfarm slirskydd
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).