ATV och UTV i skogen

6-hjuling, CanAm eller Polaris?

23 inlägg 22322 visningar 9 följer Svara, dela mm...  
Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: 6-hjuling, CanAm eller Polaris?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Amatörhuggare 62 skrev:Det var inte lite, skillnad. Hur är det med Polaris idag, är dom inte överreklamerade.
Grannens är på verkstad ofta.

Min förra Polaris byttes soppapumpen på, i övrigt inga problem. Den före det var inga problem och
den jag har nu har jag knappt hunnit köra ännu.

Bengtssons

nissegav  
#825542Jag har kört Polaris 6x6 i 22 år med en 500cc från början och en 800cc nu. Maskinerna har sällan varit drabbade av fel utan mer av förbrukningsartiklar som drev och kedjor på den första maskinen och dessa köptes från USA till bra priser. Primär användning med en Avesta griplastarvagn samt älghämtning med mera. Framkomligheten är väldigt bra hämtar älg där en fyrhjuling kommer till korta är dock svårstyrda med vagn bakom om man inte stelopererar bakvagnen.

hep  
#862447Köpte en ny Polaris Big boss för ett år sedan, den krånglade så mycket att återförsäljaren bytte in den efter tre besök på verkstan utan att den gick att laga och jag fick en ny.
Den nya har nu gått 25 timmar och är inne på verkstan…….suck!

För nu diskussion med säljaren (som inte verkar tro på att dom ska få ordning på den heller) om att häva köpet (med prisavdrag) eller lägga till pengar och få en 2025 års modell.

Polaris ligger inte högt på min förtroende lista.

Mikko  
#862494[quote="hep"]Köpte en ny Polaris Big boss för ett år sedan, den krånglade så mycket att återförsäljaren bytte in den efter tre besök på verkstan utan att den gick att laga och jag fick en ny.

För nu diskussion med säljaren (som inte verkar tro på att dom ska få ordning på den heller) om att häva köpet (med prisavdrag) eller lägga till pengar och få en 2025 års modell.

Polaris ligger inte högt på min förtroende lista.[/quote

Vad är det som krånglar med dina polarisar.?
Jag har min andra polaris 570 båda utan problem.

Användarvisningsbild

Åke Nilsson  
#862553Lyft upp maskin så lär du se...
Glappande styrleder,hjullager då polaris jobbar med tum...

Can am typ 2016 hade mycket problem med fotbromsen som slutade fungera ett par gånger samt växelförare klen byttes några st då det växlats mycket i samband med plogning.

En ATV är en kortlivad maskin mest för lek i skogen allför oskyddat konstruktion

hep  
Mikko skrev:
hep skrev:Köpte en ny Polaris Big boss för ett år sedan, den krånglade så mycket att återförsäljaren bytte in den efter tre besök på verkstan utan att den gick att laga och jag fick en ny.

Polaris ligger inte högt på min förtroende lista.[/quote

Vad är det som krånglar med dina polarisar.?
Jag har min andra polaris 570 båda utan problem.

Gasen slutar och maskinen dör, svårt att starta den sedan.
Den nya får liknande problem men främst när man åker två eller har last på flaket.
Det jag reagerar mest på är att dom inte kan laga grejerna, är ju nya maskiner!

Användarvisningsbild

Tokslut  
Åke Nilsson skrev:Lyft upp maskin så lär du se...
Glappande styrleder,hjullager då polaris jobbar med tum...

Vill minnas min 2011 850XP körde mm.
Men kollade nu upp en 6x6 och framhjulslagret heter 3514634
BEARING-WHEEL, 35X64X37MM Ingen tum där

Användarvisningsbild

Åke Nilsson  
#862717var mest ironisk då jag skrev tum = glapp.
Även nya maskiner var glappa i styrleder i butik. utan damasker.. då blir det problems.
bytte vid 40mil men glappt från verkstad direkt.
Sen sista gången 200mil då sista garantiservice gjordes och då även hjullager.
Maskinen gått mest skjutsa rumpan och inte som timmerdragare.

Annons:
<FTG
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).