ATV och UTV i skogen

Erfarenhet av eftermontering av fjärrkontroll till Warn RT25

8 inlägg 229 visningar 3 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Bengtssons
Användarvisningsbild

Erfarenhet av eftermontering av fjärrkontroll till Warn RT25

Jocke_Struperud  
#915213Jag har köpt en begagnad Yamaha Grizzly 700 EPS med en Warn RT25 vinsch med reglage på styret. Trodde för en kort stund att den eventuellt hade fjärrkontroll, men icke.

Är det någon som har erfarenhet av billiga eftermonteringssatser med fjärrkontroll?

T.ex. https://mxgrade.com/products/husar-42?s ... ZsB-jTcOjO

1787032375_grizzly.jpg

Senast redigerad av Jocke_Struperud tis 18 aug 2026, 09:42, redigerad totalt 1 gång.

TS
Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Fjärrkontroll till Warn RT25

Bax  
#915216Har det funnits en trådlös fjärrkontroll lär det väl sitta en radiomottagare nånstans på fordonet eller vinschen?

Användarvisningsbild

Jocke_Struperud  
#915219Ja exakt, det var det jag ville ha hjälp med hur/vart jag skulle leta. Men nu är det konstaterat mha. kunnigt folk att det aldrig funnits någon fjärr på min maskin.

TS
Användarvisningsbild

anersimyra  
Jocke_Struperud skrev:Ja exakt, det var det jag ville ha hjälp med hur/vart jag skulle leta. Men nu är det konstaterat mha. kunnigt folk att det aldrig funnits någon fjärr på min maskin.

Köp inget billigt krafs från Temu eller annat håll. Det är inte ens helt ovanligt att warns egen kontaktor slår igån vinschen när man minst anar..😮

Användarvisningsbild

Re: Erfarenhet av eftermontering av fjärrkontroll till Warn

Temlav  
#915244Håller med anerismyra.
Skippa det billiga krafset, om du nu inte vill hålla på och mickla hela tiden.
Warns relän är nog så dåliga. Jag har bytt 3-4 st sedan 2018...

De är dock bra på att ta dessa på garanti, så det är bara 1 st som jag betalat för hittills.
Hög belastning (dvs dra tungt) förkortar livslängden pga de höga strömmarna och värmeutvecklingen.
Även låg spänning på maskinens batteri är en orsak till dålig livslängd, så håll det välladdat!

Användarvisningsbild

Jocke_Struperud  
#915245Den jag länkar till är billig men definitivt inte Temu. Vad ska jag titta på istället?

TS
Användarvisningsbild

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#915252Jag kopplade in en sån här på min maskin nyligen, får väl se hur länge den håller. https://www.amazon.se/dp/B0F37FVHRG?ref ... asin_title

Hema  
Temlav skrev:Håller med anerismyra.
Skippa det billiga krafset, om du nu inte vill hålla på och mickla hela tiden.
Warns relän är nog så dåliga. Jag har bytt 3-4 st sedan 2018...

De är dock bra på att ta dessa på garanti, så det är bara 1 st som jag betalat för hittills.
Hög belastning (dvs dra tungt) förkortar livslängden pga de höga strömmarna och värmeutvecklingen.
Även låg spänning på maskinens batteri är en orsak till dålig livslängd, så håll det välladdat!

Jag råkade ut för att det hade blivit korrotion på kontaktytor, delvis pga att den inte var sluten, utan gick att dementera. O då gick det ju att rengöra o mintera ihop skiten igen. ATVhuset brukar ha mågra noname för några hundra. Jag har en i reserv, om jag nu inte går tummen ur o äntlugrn fixar brytare, för fram o bakuttagen.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).