lör 15 jun 2024, 13:24#847126Skogsverket hintade för ca 1 år sedan om att de skulle släppa kranvagnar. Nu har de tydligen gjort det. https://www.skogsverket.se/timmervagnar/
Pratade med säljare idag på maskinvisningen och de ska tydligen få hem dem i augusti, kranen verkar iaf va stark.
ATV och UTV i skogen
Skogsverket släpper timmervagnar
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in
tis 01 okt 2024, 09:46#857463Har också funderingar på att införskaffa denna. Frågan är hur den mäter sig med Kranman 1750 eller Avesta vagnen Forester?
Men man får ju ganska mycket mer utrustning på skogsverkets vagn som är tillbehör på de andra. Har beställt en vedmaskin från skogsverket, så får se när man provkört den lite om kvalitet osv.
Men man får ju ganska mycket mer utrustning på skogsverkets vagn som är tillbehör på de andra. Har beställt en vedmaskin från skogsverket, så får se när man provkört den lite om kvalitet osv.
sön 13 okt 2024, 11:30#858405Enligt en säljare på Skogsverket ska de ha gått ut ett gäng vagnar, ingen som vet någon som skaffat en vagn?
Jag må hända vara blind, men kan inte se någonstans på deras hemsida att priserna är ex moms, vilket de däremot är på deras annonser på blocket.
Hade funderingar på 4 tons vagnen till min UTV.
Ska användas mest för gallring och plocka hem lite ved.
Finns traktor på gården också med en "STAR" vajerkran/vinsch och timmervagn med enkelaxel, men jag gillar det smidiga med UTV'n och letar sätt att maximera nyttan med den, samtidigt som stora delar av skogen är ganska sankt och jag vill undvika körskador.
Jag må hända vara blind, men kan inte se någonstans på deras hemsida att priserna är ex moms, vilket de däremot är på deras annonser på blocket.
Hade funderingar på 4 tons vagnen till min UTV.
Ska användas mest för gallring och plocka hem lite ved.
Finns traktor på gården också med en "STAR" vajerkran/vinsch och timmervagn med enkelaxel, men jag gillar det smidiga med UTV'n och letar sätt att maximera nyttan med den, samtidigt som stora delar av skogen är ganska sankt och jag vill undvika körskador.
sön 08 mar 2026, 09:30#907338Finns det någon som hunnit köpa en vagn och vill dela med sig av erfarenheter?
Hur är kvaliteten i praktiken?
Hur är kvaliteten i praktiken?
tis 21 apr 2026, 13:39#909527
Hade varit väldigt intressant med en update vad gäller kvalite och prestanda på din vedmaskin från skogsverket
M4ngek4lle skrev:Har också funderingar på att införskaffa denna. Frågan är hur den mäter sig med Kranman 1750 eller Avesta vagnen Forester?
Hade varit väldigt intressant med en update vad gäller kvalite och prestanda på din vedmaskin från skogsverket
tor 23 apr 2026, 14:16#909655Som med alla nya produkter, så är andrahandsvärdet högst intressant ur en ekonomisk totalkostnadsaspekt. Samt hur ser det ut med support, Kranman o Avestavagnen är väl erkänt bra på den punkten?
//Henke månskensskogsbonde
<

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).