ATV och UTV i skogen

eldriven ATV

7 inlägg 787 visningar 2 följer Svara, dela mm...   

eldriven ATV

Sommar  
#801582 Funderar på att köpa en eldriven ATV, någon som har erfarenhet av dem? Känner att det är viktigt att batterierna håller ett tag och inte tappar för mycket efter första året.

TS
Användarvisningsbild

Re: eldriven ATV

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#801598 Visste inte ens att det fanns.

Har du hittat någon? Vilken / vilka då?

Sommar  
#801601 Du har rätt, det finns inte! Jag tog för givet att det fanns, jag är snabb. Polaris är på gång med en tydligen, men priset kommer att röra sig kring 450 000. Så blir väldigt dyrt. Två andra märken håller på att utveckla, men de är inte klara. Googlade på det hela och hittade några på YouTube, men uppenbarligen finns de inte i Sverige än.

TS
Användarvisningsbild

anersimyra  
#801615 Eldrivna UTV från Polaris torde ha funnits i åtminstone 10-15 år vid det här laget så konceptet är väl beprövat..⚡️⚡️⚡️⚡️🙂

tallen100  
#801619 En atv går ganska tungt i sej själv, så det torde krävas stor batterikapacitet om den ska duga till något...

Användarvisningsbild

anersimyra  
#801638 Det tjeckiska företaget Hecht saluför eldrivna ATV vilka blev bäst i test. Nu ser dessa förvisso ut att vara rena landsvägsmaskiner..🙁

Användarvisningsbild

Peter_Högdahl  
#802787 BRP ska väl komma med en elmodell framöver har jag hört.

Annons:
Skogsnolia 2023
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).