ATV och UTV i skogen

Råd inför ATVköp för mindre gård

49 inlägg 28339 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Råd inför ATVköp för mindre gård

BM Buster  
#574708 Att den stannar i botten när man klivit av visar ju att något är åt he...te fel! Och det SKA säljaren ordna! Annars ska du lämna tillbaks hjulningen ![emoji83]

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Råd inför ATVköp för mindre gård

Hema  
#574743
halvproffs skrev:
Hema skrev:Ring säljaren. Den borde fjädrar tillbaka när man går av maskinen.


Inte ens borde utan ska fjädra tillbaka!

Meh, ordmärkare. ;)

Användarvisningsbild

Re: Råd inför ATVköp för mindre gård

johanS83  
#574795
Grålle52 skrev:Har själv både traktorer och atv. För min del används atvn endast för transport av mig själv och utrustning som röjsåg el motorsåg och annat. Prövade ngn gång att dra lite timmer på en vagn jag har till, men det är ingen rolig upplevelse. Hade jag varit tvungen att välja mellan atv och traktor är valet traktor. Hade aldrig kunnat klara mig utan hydraulik och frontlastare. Det är ju inte vad atv-folket vill höra men smaken är som baken.
Vi va i valets kval mellan traktor med frontlastare och atv, det blev hjuling pga smidigheten att kunna åka på träffar i byn,sjön och dra ut virke ur skogen som ligger nära samt plöja snö i ett. Har spenderat mycket tid på att kolla videos om timmerkörning med atv och läst men aldrig sett att man är tvungen att byta ut fjädring direkt tex. Och med tanke på hur feta folk i USA är som kör så borde den def klara mig och sambon.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Råd inför ATVköp för mindre gård

johanS83  
#574797
Hema skrev:Ring säljaren. Den borde fjädrar tillbaka när man går av maskinen.
Skall ringa dom idag

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).