Bilar

Köpa - Vilken PickUp?

601 inlägg 305065 visningar 37 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#197286 Hur d än är så blev det en L200 för min del, en 06a... Får köra me den över vintern så får vi se va d blir efter d...

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Fredrik Reuter  
#197541
Kse skrev:Det är då inte jag som startat den men jag står som trådskapare.
Admin, tech support!

Hej,
Jag kan inte svara med säkerhet, det kan vara så att original-trådskapare raderat sitt inlägg, det ska inte bli så egentligen, men kanske jag varit inne i nån körning och det genom det försvunnit. Tas första inlägget bort så blir första svaret trådstart och den som skrev detta tillika trådstartare. :-\

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

carlbanan  
#200433 Vad kan vara ett bra köp för 100 k då? Sitter och funderar på en l 200 från 07, alt en KingCab... Åker en gammal dassig caddy nu, men den vettefan om man får igenom på besiktningen... Använder bilen mest till att åka till och från jobbet, men det är grymt skönt att ha plats för lite "skräp" där bak... Men det skulle va skönt att kunna använda bilen tillatt använda bilen till lite längre körningar, plus att kunna ha damen och barnstol med samtidigt B-)

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

santatorp  
#200435 Cheva colorado får du för runt 100.

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200441
Bild

http://www.blocket.se/stockholm/Chevrol ... w=3&last=1
Hur gammal får den vara?
Här är i annonsen en som ser fin ut för 120K och har 5 eller 6 bältade sittplatser
betydligt större flak än minipickisarna och åkkomfort som gör att vanliga
bilen blir lämnad hemma på långturerna.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

carlbanan  
#200449 Ju nyare desto bättre naturligtvis... Såg en hel drös med Colorado på blocket, 04 och 05 såg helt klart prisvärda ut... Men hur är det med förbrukningen på dom jämfört med t ex en l 200 diesel? Komfortmässigt tror jag nog att en japanare duger bra för mig, alltså inget jag vill betala extra för... Det viktigaste för mig är driftkostnad som förbrukning, skatt och försäkring. Vill heller inte behöva betala multum för varje verkatadsbesök, skruva själv är det.värsta jag vet...

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200460 Då kanske du ska kika på en Fiat Strada?

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

carlbanan  
#200462 Usch då, det var ju dumt att tro att man kunde få ett seriöst råd när man jämför... Fiat strada går tyvärr bort eftersom jag behöver ett baksäte. Vet inte om du medvetet är lite spydig bara för att man undrar lite försiktigt över bränsleförbrukningen och verkstadskostnader. Jag har gärna en Colorado eller gärna en ännu större, men bara om jag har råd med det.

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#200467 Det var delvis seriöst, för du bryr inte om komfort men om bränsleförbrukning.
Men det var åxå en smula spydigt för skillnaden i bränsle mellan en minipickis
och en Silverado är tack och lov inte den enda skillnaden.
Om man låtsas att skillnaden mellan L200 & fullsize är ett par deciliter och det känns ju dyrt
men då får man så mkt mer, man får dubbelt så stort flak, man får rejäla sittplatser där
det även går att använda barnstol osv, man får en komfortabel vagn som duger till
mer än att skutta till jobbet med, faktum är att en Mondeo/V70 känns som ett nerbyte
vid familjeutfärder jmfr en fullsize.
Det gör att du kan minska bilkostnaderna på personbilsfronten och köra nåt enklare
där och på så sätt förbättras totalbudgeten och alla blir glada.
Stora risken är att frun din tar pickisen och du blir satt att köra den andra bilen.
Om du har råd eller ej vet ingen förrän efteråt, men att välja en minipickis verkar riskabelt.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

snubblaren  
#200469 Någon som vet vad faktiskt milkostnad är mot en fullsize pickis emot med en japsare med automat och en hytt där 4 sitter bra i?

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

santatorp  
#200496 Min Colorado drar strax över litern normal körning , och frugan tar den så fort hon får chansen...

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

carlbanan  
#200497
santatorp skrev:Min Colorado drar strax över litern normal körning , och frugan tar den så fort hon får chansen...



Årsmodell och motor?

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

santatorp  
#200502 -05 3,5 4wd

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

carlbanan  
#200503 Men om man utgår från t ex en chevrolet colorado typ denna: http://www.blocket.se/jamtland/Chevrole ... m?ca=5&w=3

Mycket utrustning som bl a skinn och båge med extraljus....

Hur är komforten i den jämfört med en v70 eller en L200/kingcab från 07-08? Och hur är kvaliteten på bilen?

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Robertberg  
#200511 Är det bara jag, men tvåhjulsdriven och bensinare i samma mening som pickup? Nej tack..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).