Tralsmo skrev:Ja har lärt mig genom åren att historiken på saker har rätt stor betydelse.
En gammal bil som funkar å troligen blir skrot nästa besiktning eller gången därpå kan väl kvitta om man bara betalat "rätt" pris.
När de gäller maskiner som är relativt dyra å man vill bruka länge är historiken rätt betydelsefull.
Många ägarbyte å saker som är fel å påstås ha de eller de felet som är lätt fixat ska man passa sig för.
Är felet lätt fixat så hadde de nog sannolikt blivit fixat redan innan.
Sen finns de rätt gott om klåpare som ställer till rätt mycke när dom ska fixa relativt enkla fel.
Sån chit bör man undvika om inte de r gratis.
HannuRöj skrev:😀 Det var klocka ord av Tralsmo. Presis så går det.
Williamm, du är väldigt uppskattat av oss gamla gubbar som redan sett ett och annat.. 👍👍
HannuRöj skrev:Aha, det var alltså kondensvatten i ljuddämparen. Bra att det var inget allvarig.
Absolut bättre att riva isär onödigt än köra så länge att den blir sönder på riktigt. 😀
bengt.a skrev:Dålig vattenpump bör inte skicka ut med avgaserna.
bengt.a skrev:Har inte läst allt. Kolla efter sprickor med penetrantfärg och lampa
Williamm skrev:Antagligen så var det ingen dålig toppackning, för han sa alt såg bra ut. Och nyare bilar kommer det alltid vatten ur avgasröret.
Så jag var nog lite ivrig. Men nu lär jag mig hur man gör i alla fall.
bengt.a skrev:Dålig vattenpump bör inte skicka ut med avgaserna.