Bilar

BMW X3 2,0d -08 kan plötsligt bara dö.

23 inlägg 4272 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: BMW X3 2,0d -08 kan plötsligt bara dö.

svampbob  
#794843
Midgård skrev:Jag minns att, för sådär 15 år sedan var det ett antal SAAB 9000 ägare som fick motorstopp på E4 på östgötaslätten. Orsaken visade sig så småningom vara att, när Försvarsmakten slog på sin radar stannade SAAB.arna som befann sig inom radarloben,


Det finns ett ännu bättre exempel från USA. Då hade elektroniken just kommit till personbilarna.
När en state tripper var i närheten och använde sin polisradio så började en viss bilmodell gå dåligt och misstända. Det tog ett tag att förstå sambandet.

Användarvisningsbild

Re: BMW X3 2,0d -08 kan plötsligt bara dö.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#794896
Hema skrev:Fast pinsamt för Saab, då man ju jobbar med sådant, dock helt annat bolag.

När 9000 konstruerades fanns nog inte bolaget inom Saab utan var väl snarare Ericsson.

Avatar Fallback

Re: BMW X3 2,0d -08 kan plötsligt bara dö.

Hema  
#794910
th skrev:
Hema skrev:Fast pinsamt för Saab, då man ju jobbar med sådant, dock helt annat bolag.

När 9000 konstruerades fanns nog inte bolaget inom Saab utan var väl snarare Ericsson.

Japp du har rätt! 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: BMW X3 2,0d -08 kan plötsligt bara dö.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#794956 Hittade pressmeddelandet: https://www.saab.com/sv/newsroom/press- ... ve-systems från juni 2006

Avatar Fallback

Re: BMW X3 2,0d -08 kan plötsligt bara dö.

Hema  
#794970
th skrev:Hittade pressmeddelandet: https://www.saab.com/sv/newsroom/press- ... ve-systems från juni 2006

Gissar att Ericsson ångrar sin försäljning idag. Bara kolla in aktiekursen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: BMW X3 2,0d -08 kan plötsligt bara dö.

realpapla  
#805629 Hej
Har samma problem med min 20d x1 bil. Hittade du mågot fel?

Avatar Fallback

Re: BMW X3 2,0d -08 kan plötsligt bara dö.

Hema  
#805665
realpapla skrev:Hej
Har samma problem med min 20d x1 bil. Hittade du mågot fel?

Hej. Det försvann bara i våras. Men kommer be dem att kolla extra vid nästa servicen.

Kan återkomma när den sker, dock 1500mil kvar. Men om det återkommer, så får jag väl åka in.

   TS
Avatar Fallback

Re: BMW X3 2,0d -08 kan plötsligt bara dö.

Hema  
#819630
realpapla skrev:Hej
Har samma problem med min 20d x1 bil. Hittade du mågot fel?

Hej. Har haft inne bilen på service, inga felmeddelanden. Men killen hade varit med om samma felbild och då var det vevaxelgivaren.

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).