Bilar

80 tals hilux som projektbil

3 inlägg 1976 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

80 tals hilux som projektbil

DennisCA  
#769086 Intresserad av att skaffa mig en Hilux pickup från den tiden, ett projekt alltså, inte en bil som jag tänkte nyttja för arbete. Utan intresset är att skaffa en gammal bil och plocka isär den och totalrenovera tills den ser ut som ny samt lära mig en massa om bilar och att ta hand om dom själva. Kanske längre i framtiden göra om till EV för roligt och billigt nöjeskörande.

Rostbenägna ramar vet jag om. Men annars, vad finns det att säga om bilen? Jag skriver här för jag tänker här finns förmodligen folk som använt dessa i deras glansdagar. Nån sorts diesel är jag inriktad på, gärna 4x4 men inte ett absolut krav...



   TS
Avatar Fallback

Re: 80 tals hilux som projektbil

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#771004 Kolla hur tillgång på delar ser ut, men jag misstänker att det mesta finns i Usa. Kör på.

Användarvisningsbild

Re: 80 tals hilux som projektbil

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#771006 En jobbarkompis med Hilux har köpt en frän framkofångare med winchfäste och brushguards
osv, från Australien och han menade att det var närmast och billigast.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar