Bilar

Hilux 2021

9 inlägg 4062 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hilux 2021

Vorstehn  
#716884 Är det någon som har den nya hiluxen? Jag ska köpa en ny hilux och undrar mest över hur den stora motorn är? Den lilla på 150 känns lite klen.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Hilux 2021

JörgenO  
#716904 Kul med ny bil, jag har ingen info om Toyota men är nyfiken… vet du årliga skatten på en 2021a?

Avatar Fallback

Re: Hilux 2021

Amatörhuggare 62  
#716905 Är väl 22 -24 tusen.
Nånting i det häradet.
Hitta inte Trucking,m testet.

Avatar Fallback

Re: Hilux 2021

Vorstehn  
#716911
JörgenO skrev:Kul med ny bil, jag har ingen info om Toyota men är nyfiken… vet du årliga skatten på en 2021a?


Den ligger runt 19-20. Fruktansvärt mycket men tittar man på beg priser på dom som är 3 år gamla med 10-12000 mil på mätaren så skiljer det för lite på den och en ny.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hilux 2021

JörgenO  
#716912 Jag har tills vidare lagt ner planerna på att byta och behåller min 2017 Navara. Jag kan inte motivera extrakostnaden från 8 till 24 per år (från 700 till 2000 i månaden) utan att få något för det.
O även om Miljötalibanernas regeringsperiod kan vara över tror jag inte bonus/malus_översyn blir någon prioriterad fråga oavsett regering

Avatar Fallback

Re: Hilux 2021

Vorstehn  
#716918
JörgenO skrev:Jag har tills vidare lagt ner planerna på att byta och behåller min 2017 Navara. Jag kan inte motivera extrakostnaden från 8 till 24 per år (från 700 till 2000 i månaden) utan att få något för det.
O även om Miljötalibanernas regeringsperiod kan vara över tror jag inte bonus/malus_översyn blir någon prioriterad fråga oavsett regering


Nä jag förstår att många inte vill byta men någon måste köpa ny, annars blir det inga begagnade bilar 😉. Men som sagt, jag har räknat en del på att köpa beg kontra ny och då skiljer det inte många kr i långa loppet. Man kan inte räkna på 3 år utan man måste räkna på det om man ska ha bilen en bra tag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hilux 2021

Tikka  
#716920 Har kört 1000 mil i Hilux -21 med 2,8 liters motorn. Stor skillnad mot den tidigare med 2,4 liters motor. Mycket bättre bottenvrid, växlar mjukare och går mycket tystare. Enda baksidan är skatten men man kan väl hoppas på att dagens händelser i huvudstaden kan ändra på det.

Avatar Fallback

Re: Hilux 2021

Vorstehn  
#716941
Tikka skrev:Har kört 1000 mil i Hilux -21 med 2,8 liters motorn. Stor skillnad mot den tidigare med 2,4 liters motor. Mycket bättre bottenvrid, växlar mjukare och går mycket tystare. Enda baksidan är skatten men man kan väl hoppas på att dagens händelser i huvudstaden kan ändra på det.


Låter trevligt. Hur mycket soppa vill den ha?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hilux 2021

Tikka  
#717034 Den drar ungefär 0,9 l/mil vid landsvägskörning. Relativt törstig på ad-blue men det är väl dom flesta moderna dieselmotorerna.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).