Bilar

Vad kör ni med till skogen?

290 inlägg 89992 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52199 Skatt 3500
Försäkring ca 300kr/mån
Förbrukning 0.72l/mil :wink:

Peugeot Expert TD

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52202
Palms skrev:Skatt 3500
Försäkring ca 300kr/mån
Förbrukning 0.72l/mil :wink:

Peugeot Expert TD


japp! men då är man ju "lurad" om man ska åka igenom 2 dm snö tex ;) ... bra att nån skriver att vi förbrukar bränsle här , leasingbilarna tycks gå på luft och vara gratis =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52235
"spindeln" skrev:
Palms skrev:Skatt 3500
Försäkring ca 300kr/mån
Förbrukning 0.72l/mil :wink:

Peugeot Expert TD


japp! men då är man ju "lurad" om man ska åka igenom 2 dm snö tex ;) ... bra att nån skriver att vi förbrukar bränsle här , leasingbilarna tycks gå på luft och vara gratis =)) =))

Jag har en EU-moppe, den drar nästan inget alls.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52262
"spindeln" skrev:
Palms skrev:Skatt 3500
Försäkring ca 300kr/mån
Förbrukning 0.72l/mil :wink:

Peugeot Expert TD


japp! men då är man ju "lurad" om man ska åka igenom 2 dm snö tex ;) ... bra att nån skriver att vi förbrukar bränsle här , leasingbilarna tycks gå på luft och vara gratis =)) =))


2dm är väl inga problem, då tar ju inte ens underredet i....Dessutom finns det plogbilar =))

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52289
Palms skrev:
"spindeln" skrev:
Palms skrev:Skatt 3500
Försäkring ca 300kr/mån
Förbrukning 0.72l/mil :wink:

Peugeot Expert TD


japp! men då är man ju "lurad" om man ska åka igenom 2 dm snö tex ;) ... bra att nån skriver att vi förbrukar bränsle här , leasingbilarna tycks gå på luft och vara gratis =)) =))


2dm är väl inga problem, då tar ju inte ens underredet i....Dessutom finns det plogbilar =))


=)) =)) ..okej! jag ger mig ^:)^ ... men var ut och gled lite i forden idag , och det är en j-vla ulv i fårakläder..huvva! nästan groteskt vridmoment i denna motor ^:)^ ^:)^ **== :-bd

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Torpan  
#52452 Skulle också vilja åka jänk till jobbet, men får hålla tillgodo med en Honda CR-V. Den får duga åt mej. :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52463
Torpan skrev:Skulle också vilja åka jänk till jobbet, men får hålla tillgodo med en Honda CR-V. Den får duga åt mej. :lol:


en honda CR-V är väl inte att förakta ;)

jag hoppas alla förstår att jag inte är provokativ på någe vis , utan att jag med dessa större pickisar endast förenar mitt intresse av just dessa med nytta .. , jag menar .. gör man inget annat än äter,sover ,skiter , jobbar ;)

och dessutom inte har några andra specifika hobbys , då tycker jag att det smakar lite extra med "real men dont eat suchi" **== ...det går inte att beskriva ljudet från forden här ... men om du tänker dig en USA buss med detroitdiesel (det låter som det varvar nåt j-vulskt ) men rpm är 1700.. och sen lägger till en vinande ljud från turbon ..och samtidigt känner kraften när lådan lägger i högre växlar på löpande , och släpper man upp gasen lite och låter "lockupen" gå i så kan man verkligen känna kraften i "navistar V8 an" ..den här oxen växlar inte ned ... det bara ökar när man gasar oavsett motlut och backar

och min avsikt är nog att finjustera denna "best" till att bli ännu grymmare B-)

även om det redan nu är bara att gasa till lite och det "bara viner till i turbon lite " och vips så går det 100km/t =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52477 Jag håller med, skulle jag måsta åka hink till jobbet skulle jag kräva bättre betalt eller byta jobb.
Det är värt att åka 300+hk fullsizepickis.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52566
Slurfi skrev:Jag håller med, skulle jag måsta åka hink till jobbet skulle jag kräva bättre betalt eller byta jobb.
Det är värt att åka 300+hk fullsizepickis.


jajjemen :-bd det är inte bara "värt" att åka 300+hk ...det är en smakfull del av livskvalitet B-)

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53232 Jag har kikat lite på full-size pickuper nu och det är ju märkligt att folk ska ha så hutlöst mycket för bilarna! Till o med 10-15år gamla bilar kostar både skjortan o lite till...
Övervärderat så det skriker om det. Skulle aldrig ha sålt Blazern :sad:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53243
Palms skrev:Jag har kikat lite på full-size pickuper nu och det är ju märkligt att folk ska ha så hutlöst mycket för bilarna! Till o med 10-15år gamla bilar kostar både skjortan o lite till...
Övervärderat så det skriker om det. Skulle aldrig ha sålt Blazern :sad:

Sant, man ska aldrig sälja.
Vad har du för spec på önskekärran?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53259 javisst kostar dessa fordon en del ... och jag kan säga att jag är j-ligt glad att köpte fordtrucken , för nu står jag här med en bmw 320d -03 ..som turbon förmodligen gett upp i ..?? 12 000 mil , vilket j-vla skämt egentligen ? , chevan 6,5 td ..37 000 mil helt orörd och fyller ingen olja mellan bytena (800 -1000 mil )

så nu har man ett rent helvete framför sig vad det gäller skruvning , ... att lämna bort detta till BMW landar på ca: 20 000:-
och i värsta fall så har "kattarna" tagit skada , och dessa kostar ytterligare ca: 2500:- st.

jag kommer ALDRIG mer att köpa en bil som är europeisk.. för snacka om dyra leksaker 😈

och om jag är riktigt duktig och lagar denna ... så har jag "nästan" blivit lovad av tösen att få köpa ytterligare en truck :-bd :-bd :ymparty: .. istället för denna bmw ...som har gått klockrent i ca 5000 mil ..men nu ska det j-vlas ~x(

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53272
Slurfi skrev:
Palms skrev:Jag har kikat lite på full-size pickuper nu och det är ju märkligt att folk ska ha så hutlöst mycket för bilarna! Till o med 10-15år gamla bilar kostar både skjortan o lite till...
Övervärderat så det skriker om det. Skulle aldrig ha sålt Blazern :sad:

Sant, man ska aldrig sälja.
Vad har du för spec på önskekärran?


Spec vet jag inte, får se...
*diesel V8 (Cummins raka 6a duger också!)
*4x4
*Plats för 3-4pers

Ja det var väl det :grin: Om den gamla Blazern fanns med 6.5TD och den nya lådan så skulle jag vilja ha en sån!

Vill inte ha en dubbelhyttad 8-fotsflakad dually som tex F-350. Får ju bara plats med halva bilen i parkeringsrutan :mrgreen:

Edit: Spindeln, du har PM

Edit igen: skaplig uppförsbacke för Lule nu :sad:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53357 "palms" har rätt i många frågor här , och sitter dessutom på en massa viktiga kunskaper ;)

som sagt så är man numera lurad av en sk. bmw diesel mod. M47 TU :ugeek: .... och tänk om det vore en gammal hederlig vinkelmotor "made in usa" (med HÅRDA tändkablar ) D.V.S "spridar-rör" .. dåå! hade för det första turbon + material kostat bara hälften i pengar , och sedan hade själva skruvningen varit betydligt trevligare vad det gäller utrymme :lol:

men å andra sidan , så får man nog aldrig uppleva ett turbobyte på en sådan motor ?? ..för dessa är ju byggda för att gå och gå .. ;)

denna lilla (miljöbil med miniförbrukning och ändå straffskattade BMW ska bort från gårn ! ... och hädanefter kommer jag nog aldrig mer åka i annat än större pickisar från just USA **== ..no problems , tested and produced for hard work , anytime , anywhere **==

PS. det är lite som harley davidson ...med cheva ,gmc , ford trucks ..dessa försvinner aldrig från vägarna helt ;)

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Rickard Eklund  
#54528 Ja idag var jag o hämtade ut en ny VW caddy 4-motion som förhoppningsvis ska ta mig fram och tebaka ti skogen och ut på åkrar när jordbruket drar igång. Men måst hålla me spindeln att amerikanskt järn bruka hålla längst och det är tydligt för i garaget står en HD wla 750 från 1942 och går fortfarande som en klocka. :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).