Bilar

Vad kör ni med till skogen?

290 inlägg 89671 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46227 Stilig bil Stegmaster.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

stegmaster  
#46277 Tack Slurfi, men jag tror nok vi kan byta om du er interessert? :lol: :lol:
din gmc/cheva såg mycket grym ut, men er mest avendsjuk på din motor, den skulle jag gjerna villa hatt. :???:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46284
Slurfi skrev:Det är en mkt trevlig apparat, som härstammar från 1988, lite äldre än du trodde.
Chevas Diesel V8 har i dag 360 hk original från fabrik.
http://www.blackrace.nu/resultat.asp?year=2008
Kolla på resultaten från 2008-08-23 Forvägen/Kiruna så ser ni att som fjärde snabbast bil
var en Chevy Silverado 2500 HD Crew Cab Diesel med 470 hk och 1200nm vrid, kul att endast 2 trimmade Mustanger
och en tokladdad Audi kom före 3-tons loket, mao en respektabel firmabil.
Jag åtekommer med bilder på racet.


hej "slurfi" ...jag var osäker på årtalen i skrivande stund så jag drog till med 90 :lol:

men som sagt är det byggt för att användas , och jag tycker att just GMC,n har en snyggare front än chevan ...
(du vet väl vad GMC betyder ? "Garbidge Motors Corporation " =)) =))

och med just design menar jag detta ! , jag länkar till en GMC med rätt "stuk" ;)

http://www.blocket.se/vi/19628167.htm?ca=4_s

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

skogsrået  
#46354 sambons caddy är ingen "hit" där vi kör nu....speciellt när man står o knuffar på fram eller bak!!!!Då svär man -tyst- för sig själv o önskar att man haft ett fordon med något högre markfrigång!!!! 😡
Då kanske man skulle haft nytta av ett fordon jag varit delägare i förut-o åkt land o rike runt på tävlingar o uppvisningar med. Ett fordon på fem ton,som gjorde 0-100 på drygt 4 sekunder,som kunde hoppa minst 35 meter långt o fem meter högt.Markfrigången var perfekt-jag som är 160 cm gick utan problem under den....gick på metanol...dock en aningen för törstig....på full körning tog den en liter metanol......i sekunden!!!!
Nä-man får nog se sig om efter ett billigare fordon att ta sig fram med :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

totte  
#46363 Varför svära tyst? :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46364 Jag har också haft en GMC 8)
Hade en GMC Jimmy -86 med 6.2-dieseln förut, visst är motorerna bra men de gamla sugspisarna är jäkligt svaga med tanke på slagvolymen, den togs ju fram för att vara ekonomisk så det är med vilje den är "nertrimmad".
Rätt härliga bilar, bra komfort jämfört med japsare och 6.2an drog lika mycket soppa som en Mazda B2600, inte illa alls. Det var min privata lekbil :grin:

Har nu en Vitara som "hobbybil" och en Peugeot Expert TD tar mig och sågarna till skogs, funkar bra med 2wd så länge det är framhjulsdrivet så man kan vrida hjulen fram o tillbaka om man skulle fastna. Experten är rätt hög också, har inte skrapat i nånstans än iaf, till skillnad från Skoda Pickupen jag provade med innan!

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46386
skogsrået skrev:sambons caddy är ingen "hit" där vi kör nu....speciellt när man står o knuffar på fram eller bak!!!!Då svär man -tyst- för sig själv o önskar att man haft ett fordon med något högre markfrigång!!!! 😡
Då kanske man skulle haft nytta av ett fordon jag varit delägare i förut-o åkt land o rike runt på tävlingar o uppvisningar med. Ett fordon på fem ton,som gjorde 0-100 på drygt 4 sekunder,som kunde hoppa minst 35 meter långt o fem meter högt.Markfrigången var perfekt-jag som är 160 cm gick utan problem under den....gick på metanol...dock en aningen för törstig....på full körning tog den en liter metanol......i sekunden!!!!
Nä-man får nog se sig om efter ett billigare fordon att ta sig fram med :lol:


känns nästan som att du och din sambo ! kommer att växa ifrån "buskörningen" ... det har iaf. jag gjort i takt med jobbet och maskinkörningen .. allt annat känns numera fånigt =)) ;) .. man har ju ett evigt "monster jam" dagarna i ända ibland .. och är det mycket snö så kanske caddyn är lite "för låg" ;)

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Jasi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46405 Audi Allroad, tyvärr utan lågväxel men manuell. Fungerar både i skogen och på landsväg. Fast det är en allroad inte offroad.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46434
"spindeln" skrev:och med just design menar jag detta ! , jag länkar till en GMC med rätt "stuk" ;) http://www.blocket.se/vi/19628167.htm?ca=4_s

Bild

Bilden från annonsen.
Jodå en sån hade suttit som en smäck att ha på gården.
Här finns fler godingar:
Bild

Bild

Båda fina på sitt sätt, men till skogsarbetaren passar det ju bäst med höjd.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Lill Junior  
#46504 "spindeln" Du har inga bilder på den.....????

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46518
Lill Junior skrev:"spindeln" Du har inga bilder på den.....????


måste fixa det imorrn,...har ju lovat bilder på min gamla cheva förr om jag inte minns fel , jag ska skärpa mig :oops:

håll tillgodo ett dygn till :ugeek:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46519 Kör med en Fiat Strada till skogen :P

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46528 Hur långt flak är det på Stradan?
Visst finns de med dieselmotor?
Farsan skulle behöva en ny bil, men hans gamla Caddy är visst så bra att det är svårt att hitta en ersättare :mrgreen:
Han tycker att flaket är för kort på den nyare Caddy pickupen.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46529 Peageot har ju ochså bra bilar deras nya fyrhjulsdrivna sak kanske ni skulle kolla på :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46563
Palms skrev:Hur långt flak är det på Stradan?
Visst finns de med dieselmotor?
Farsan skulle behöva en ny bil, men hans gamla Caddy är visst så bra att det är svårt att hitta en ersättare :mrgreen:
Han tycker att flaket är för kort på den nyare Caddy pickupen.


den är 1314 x 1685 mm ... där har han plats med en tank på ca 220 lite tror jag det är.. och motorsågar och kedjeolja och grejor :) och ja det finns i Diesel/Tdi... har funkat bra som fan :) han har kört nästan 7000 mil nu på 3 år... och den har inte krånglat nånting :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).