Slurfi skrev:Det är en mkt trevlig apparat, som härstammar från 1988, lite äldre än du trodde.
Chevas Diesel V8 har i dag 360 hk original från fabrik.
http://www.blackrace.nu/resultat.asp?year=2008
Kolla på resultaten från 2008-08-23 Forvägen/Kiruna så ser ni att som fjärde snabbast bil
var en Chevy Silverado 2500 HD Crew Cab Diesel med 470 hk och 1200nm vrid, kul att endast 2 trimmade Mustanger
och en tokladdad Audi kom före 3-tons loket, mao en respektabel firmabil.
Jag åtekommer med bilder på racet.
skogsrået skrev:sambons caddy är ingen "hit" där vi kör nu....speciellt när man står o knuffar på fram eller bak!!!!Då svär man -tyst- för sig själv o önskar att man haft ett fordon med något högre markfrigång!!!! 😡
Då kanske man skulle haft nytta av ett fordon jag varit delägare i förut-o åkt land o rike runt på tävlingar o uppvisningar med. Ett fordon på fem ton,som gjorde 0-100 på drygt 4 sekunder,som kunde hoppa minst 35 meter långt o fem meter högt.Markfrigången var perfekt-jag som är 160 cm gick utan problem under den....gick på metanol...dock en aningen för törstig....på full körning tog den en liter metanol......i sekunden!!!!
Nä-man får nog se sig om efter ett billigare fordon att ta sig fram med
"spindeln" skrev:och med just design menar jag detta ! , jag länkar till en GMC med rätt "stuk"http://www.blocket.se/vi/19628167.htm?ca=4_s
Lill Junior skrev:"spindeln" Du har inga bilder på den.....????
Palms skrev:Hur långt flak är det på Stradan?
Visst finns de med dieselmotor?
Farsan skulle behöva en ny bil, men hans gamla Caddy är visst så bra att det är svårt att hitta en ersättare![]()
Han tycker att flaket är för kort på den nyare Caddy pickupen.