Bilar

Vad kör ni med till skogen?

290 inlägg 89717 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77912 Kan detta vara ett lämpligt objekt för transporter mellan hemmet och skogen http://www.blocket.se/skaraborg/Mitsubi ... ?ca=13&w=1
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77914
Niking skrev:Kan detta vara ett lämpligt objekt för transporter mellan hemmet och skogen http://www.blocket.se/skaraborg/Mitsubi ... ?ca=13&w=1
/Niklas

Om du frågar mig så anar du nog redan svaret, men om du bestämmer dig för en liknande
manick så pruta hårt, den har ju gått rätt mkt.
Annars köp fullsize pickis.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77921
Niking skrev:Kan detta vara ett lämpligt objekt för transporter mellan hemmet och skogen http://www.blocket.se/skaraborg/Mitsubi ... ?ca=13&w=1
/Niklas


Mitsubishi Pajero är en av världens absolut bästa 4x4-bilar så jag tror nog att den duger till att transportera dig till skogs!
Kolla på http://www.4x4sweden.se för mer info om just den modellen i annonsen, finns mycket kunnigt folk där.

Jänkepickis är långt ifrån bästa valet för många, speciellt om man inte behöver lasta/dra tungt. Jag gillar US pickups men man lär ta de för vad de är. Bra val för vissa, sämre för andra, precis som alla andra bilar :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77928 Vad är ett rimligt pris för den?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Kse  
#77938 -04 King Cab.
Optimal pendlarbil 20 mil om dan.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78954 Nu har jag i alla fall köpt den utannonserade Mitsubishi Pajero Pinin. Gav vad han begärde men fick med en extra grundservice och fyra nya dubbdäck.

Nu är jag ute efter en bra takbox till röjsåg m.m. Kan en Thule Atlantis 900 http://www2.thule.com/Thule/ProductPage____44851.aspx vara lämpligt? Mekonomen har nu en drive på den för 4995 kr, normalpris 6395kr. Några andra förslag?
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78983 Någon som har erfarenhet av Renault Kangoo 4x4? Har planer på att ev. byta ut en äldre king cab i firman mot en sån.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

skogsrået  
#79120 så här ser numera sambons arbetsbil ut...den krossade rutan har jag tejpat så vackert igen...men så går det när gården är full med vagnar o skrot..o man i mörkret backar fullfart ut ur garaget. Det blev tvärstopp kan man lugnt säja..försöker övertala honom att skaffa en lite "kaxigare" firmabil...men vi har inte samma smak vad det gäller bilar..o knappast ekonomi för drömmar heller :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

halvproffs  
#79125 När jag ser detta så minns jag tillbaka på en blå volvo 745- 86 som vi hade haft sen 88 och skulle sälja den 8 år senare. Familjen med farmor i spetsen funderade vad alla småskavanker kom ifrån. Jag svarade ärligt att det var frugan som hade orsakat dom. Efter en stund kom hon ut och frågan från Familjen var självklar; Var det hon som låg bakom alla skavanker? Hon erkände utan förbihåll!! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

totte  
#79159 Måste i sammanhanget berätta om den aerodynamiska Volvo Duetten. Ägdes av en trädgårdsmästare jag jobbade åt. En dag backade en av de anställda (inte jag, jag var 16 då) ut i full fart och glömde att kärran var kopplad. Blev en jättefin buckla på sidan. Några veckor senare uppredpade chefen själv samma bravad men på andra sidan. Sen sa vi alltid till dom som frågade att det var för att minska luftmotståndet. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

skogsrået  
#79194 när jag jobbade i skogen i slutet av 80 talet hade min chef köpt ny firmabil..o var rädd om den..så när det skulle backas o trilskas mellan stenar o träd i skogen skulle han göra det..slutade med att han backade lös framdörren!!!!!!!! :) :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

hedberg  
#80922 kör mitsubishi l200 evo till skogs, och om brorsan eller nån lånar den så får min volvo 740 16v rycka in, riktigt roligt att åka till jobbet med 1dm nysnö =)

provade lite nissan förut men tack nej tack.... inga roliga bilar dom där

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81208 Är det nån här som har koll på Cheva S10 pickup?
De är ju både snygga och av rätt storlek :surp:
Verkar dock inte finnas med dieselspis, eller?

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81210 Har lite koll, jag tycker de är för små och inte speciellt snygga. Finns ej med diesel.
Gå hellre upp till fullsize, den är större, snyggare, bekvämare och håller andrahandsvärdet bättre.
Glömde fråga prisklass?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81211
jönsson84 skrev:Någon som har erfarenhet av Renault Kangoo 4x4? Har planer på att ev. byta ut en äldre king cab i firman mot en sån.


Kangoo är en skitbil. Vi har en på jobbet och den klarar inte kyla, växellådsvajern fryser.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).