Bilar

Vad kör ni med till skogen?

290 inlägg 89692 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Naders  
#75386
"spindeln" skrev:herrejävlar! det måste kännas fånigt nu ? att inte åka i en riktigt truck med tyngd =)) =)) .... med tanke på "snökaoset"

Nja skulle tro att fästet är bättre med Mitsubishin än den förgrymmade trucken...... 😡
När man står stilla i en svag lutning å maskinen börjar glida iväg så är inte fästet det bättre direkt.
Att företaget sen inte har råd med nya däck är ju också rätt skrattretande då de drar in en del kulor :roll:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75628
totte skrev:Vid det här laget tror jag att åtminstone några av medlemmarna har fått en liten aning om dina åsikter om bilar :roll: :lol: ! Till trots är vi några kvar som envisas med att tönta runt i våra vanliga små bilar, vnligen kommer vi dit vi skall också, även om jag själv gjorde en lite misslyckad landning häromsistens. Om fånighetsfaktorn säger jag ingenting, det är lindrigast så 😈 =))


du har rätt "totte" ...men jag kunde f-n inte låta bli ..sorry ... jag lovar att inte "tjata" mer i denna tråd ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

totte  
#75632 Det är OK spindeln, kunde bara inte låta bli att "öppna bussiga klubben" :lol: Jag lovar att bli vederbörligen imponerad av dina pickisar när jag får se dom, tycker dom är rätt häftiga även om jag inte vill ha nån själv! Ha det nu bra och ha en riktigt god jul!

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Knegarn  
#75636 En sak har jag funderat på spindeln, varför kör ni bara med gamla ras från 80 o 90 talet?? dom gör faktiskt fortfarande pickups i usa! :) är det lite skralt i kassan kanske? ;)
självklart fattar jag att du kommer att påstå att dom går sålänge att man inte behöver en ny, men designen och komforten har ju ändrat en del på dom nya!!

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75642 Jag kör en ny fullsizepickis, men jag hade lika gärna kört en gammal ur komfortsynpunkt, de har alltid
varit komfortabla. När jag blir rik blir det ändå en uppdatering, vore kul att komma över 400hk strecket.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75877
Knegarn skrev:En sak har jag funderat på spindeln, varför kör ni bara med gamla ras från 80 o 90 talet?? dom gör faktiskt fortfarande pickups i usa! :) är det lite skralt i kassan kanske? ;)
självklart fattar jag att du kommer att påstå att dom går sålänge att man inte behöver en ny, men designen och komforten har ju ändrat en del på dom nya!!


jag tror att "knegarn" inte förstår det hela i situationen .. och situationen är denna : att jag valt USA pickisar av äldre modell ...med utprovade ..rytande V8 :or .. som går och går ... det är annat det än "leasing pickisar " som självdör av rost ...och visar motorproblem efter 500mil ,..det finns ju en del fall av just DESIGN

problemet är som sagt inte mitt , mina v8:or är byggda för gå och gå .. thats it !

sen tror jag väl inte att "knegarn"..... =))

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Scoutman  
#75908 Kör & kör...
Bor man nära skogen så blir det antingen Lundhagskängorna eller stövlar, ska nåt med till eller från skogen blir det ockelbon eller polaris fyrhjulingen.Några turer med järvinen-skidor blir det väl oxå.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76028 mitt sista ord i denna tråd , .. är att folket måste inse att det INTE är en fördel att åka i en bil som "har allt" via en fiberoptisk j-vla kabelhärva som kostar mer än vad bilen gör ! .. och att en diesel v8 drar mer bränsle / mil än japsar är en enda stor myt .. lägg på lite grejer på flaken och kör för f-n .. jag skulle vilja se bränsleförbrukningen på en modern " entrepenörpickis" oavsett märke ..är ju dessa fordon oftast bestyckade med en "söndertrimmad" 4:a (nissan) eller 6 :a .. oftast fullskiten med barnsjukdomar

så mitt val ..är enkelt ... jag åker i väl utprovade bilar med de bästa motorerna / växellådor som någonsin tillverkats i fordonshistorien

dessutom finns det inget som slår ljudet av en brummande / värmande v8 .. i minus 27 :D

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76041 Kör man pickis för att spara bränsle så är man fel ute från början, jag kör och njuter så
kan andra köra bäst de vill med vad de vill bara de inte tröstar sig med felaktiga fakta.
Jag har: 300+hk, automat, 6 bältade sittplatser, god komfort, rejält flak, stiligt yttre, matcha det.
Senast redigerad av Slurfi ons 30 dec 2009, 01:05, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

stegmaster  
#76042 Ta det lugnt "spindeln", själv kjör jag ochså diesel v8, dock en Chevy.tahoe(4x4), och trycker det e jätteroligt.
Så om någon inte vil ha en amcar v8, så e ju det deras problem, inte våres. :wink:
Håller med dig ochså om detta med bränsle. om man har lite last så tror jag inte det gör någon större skillnad på en v8 och en japansk 4syl, då v8 går nästan lika lett med last som utan. Något snålare går nog en 4syl om båda går utan last, men skillnaden e inte så stor som dom fleste verkar tro.
Så jag kjör diesel v8, och det kommer jag fortsätta med i lang tid fremover. 8)

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

totte  
#76044 Det är just det, somliga kör ofta med last, andra kör vanligen utan last. Om man behöver en laståsna köper man inte en bleksiktig liten plåtlåda med en uppskrämd gräsklipparmotor i. Om man däremot oftast bara transporterar sig själv och en väska samt möjligen några matkassar och hundar så köper man en lagom stor kombi med en lagom stor motor. Om man nu inte har särskilda böjelser för motorstarka bilar, då kör man förstås nåt annat.

Om mitt jobb innefattade att tranportera oljefat och tankar och skopor och tonvis av andra förnödenheter varje dag nästan så skulle jag inte puttra omkring i en Renault Megane, jag skulle ha en stor stark dieselbil och jag skulle noga ta reda på hur ekonomisk den är med massor av last. Nu har jag inte de behoven, alltså puttrar jag vidare i Renutte för tillfället. Och den dag jag byter hoppas jag att få tag på en lämplig liten dieselkombi, väl avpassad till den lilla last jag vanligen kör med.

Mao rätt fordon till rätt behov, och nu avser jag att fortsättningsvis hålla käften i detta ärende, jag pladdrar ändå alldeles för mycket i detta eminenta forum.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

stegmaster  
#76045 Jo. som vanligt så får Totte träfft huvud på spikern. Du får oss tilbaka på plats, när vi holder på att gå i taket. :wink:
Og Slurfi e som vanligt oslagbar, så alt e som det brukar va. ;)

Ellers får man posta nogra innlägg, så kanskje hinnar man ta upp seg til "huggarmästare" i 2010. :D

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76144 Det är svårt att vara jag och vara ödmjuk, men jag jobbar på det.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

totte  
#76149
Slurfi skrev:Det är svårt att vara jag och vara ödmjuk, men jag jobbar på det.


Än märks det inte så mycket.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76502 Köpte mig en Toyota corolla 4wd-88a för ett par år sedan för 8000spänn.En riktig pärla som går överallt :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).