tor 01 jan 2009, 21:15#46159
chevrolet 2500 hd exteded cab -95 , ..förmodligen den mest utprovade bil som gått i produktion på denna jord , då denna har exakt samma chassie som hummer H 1 som användes i i gulfkriget ...nu vill jag ju samtidigt inte förespråka krig. överhuvudtaget , men detta grundchassie har funnits sedan i början på -90 , och v8 an på 6,5 L är en lyckad , men samtidigt misslyckad utveckling av det tidigare blocket som var på 6,2 .... och i samband med att motorn borrades upp till 6,5 så monterades en turbo , och STANADYNES urusla styrsystem till insprutningen , ..tanken var att bränslereserven i rotationspumpen skulle räcka till för att kyla ner styrenheten , vilket misslyckades., och därför finnes en massa ombyggnadssatser för att flytta denna ,

, ...men det går att plocka massor av energi ur denna 6,5 TD ... bara man vet hur
och jag har modifierat och bökat runt lite med insuget o.s.v , "promtrimmat" kn -filter ... och jag kan säga att det känns skönt att ha samma kraft och fortfarande inga motorproblem efter 37 000 mil ...för att inte tala om alla "tomgångstimmar"
kort sagt ! ..byggt för att köra med ! (finns nog ingen annan motsvarighet i utveckling vad det gäller v8 )
chevy rules!
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "