ons 17 mar 2021, 13:22#705379Hej detta gäller en Peugeot expert 2.0hdi 03a
Min varningslampa för broms och lampa för handbroms blinkar och fladdrar. Jag har kollat handbromsspaken och kontakten, den funkar som den ska. Den blinkar om jag kör på knölig väg eller om jag skakar i bilen. Kör jag i lite nedförs och svänger höger så fladdrar den massor och ibland när jag släpper gasen på rakt. Jag var nästan 1000 säker på att den var för lite bromsvätska i men nej jag fyllde upp den till max och den beter sig lika. Jag är villig att kolla allt och prova allt. Jag har stoppa på nya skivor och klossar men det var lika dant innan.
Bilar
Peugeot expert blinkade bromslampa
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
ons 17 mar 2021, 15:06#705394Vet ifan vad som försiggår här. Jag hitta ett läge vart varningslampan står och fladdrar hela tiden på plan backe, när jag kopplar så försvinner fladret på lampan men om jag fortfarande håller kopplingen nedtryckt och gungar i bilen då blinkar den till.
TS
ons 17 mar 2021, 19:16#705423Finns det slitagevarnare i beläggen? Då går det ju kablar till varje ok och de brukar vara utsatta för vibration och salt och annat skit
Det är aldrig för sent att ge upp
tor 18 mar 2021, 11:47#705517Det är precis som att det är för lite vätska i behållaren fast den är på max strecket. När bilen står på tomgång plant så små flimmrar varningslampan. Det räcker med att jag lyfter i vänster framskärm så slutar det. Och ställer jag mig på ströskeln och lutar bakåt med tyngd eller lyfter i höger framskärm så lyser det starkare. Ruckar jag i bromsresivoaren så gör det varken till eller från
TS
tor 18 mar 2021, 13:19#705530Nå jag hissade upp vänster fram och låg under och glodde och kände och flytta runt lite på alla kablar och kontakter som hängde lite löst och tryck och peta på anslutningar och i ren desperation så slog jag i lite glykol på resivoaren för spolarvätska, vet inte vad som löste problemet med skiten har slutat blinka. Franska skit.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).