Bilar

Peugeot expert blinkade bromslampa

15 inlägg 4740 visningar 1 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Användarvisningsbild

Peugeot expert blinkade bromslampa

virre82  
#705379Hej detta gäller en Peugeot expert 2.0hdi 03a

Min varningslampa för broms och lampa för handbroms blinkar och fladdrar. Jag har kollat handbromsspaken och kontakten, den funkar som den ska. Den blinkar om jag kör på knölig väg eller om jag skakar i bilen. Kör jag i lite nedförs och svänger höger så fladdrar den massor och ibland när jag släpper gasen på rakt. Jag var nästan 1000 säker på att den var för lite bromsvätska i men nej jag fyllde upp den till max och den beter sig lika. Jag är villig att kolla allt och prova allt. Jag har stoppa på nya skivor och klossar men det var lika dant innan.

TS
Användarvisningsbild

Re: Peugeot expert blinkade bromslampa

virre82  
#705380Jo finns det någon annan resivoar med sensor för bromsvätskan?

TS
Användarvisningsbild

virre82  
#705384Jo, det spelar ingen roll om jag tar ur kontakten till sändaren i resivoaren, den blinkar ibland som tidigare även med kontakten utdragen

TS
Användarvisningsbild

onceagain  
#705388Kan det vara kontakten för kretsbortfall som ligger och spökar

Användarvisningsbild
virre82  
#705391Om du skjuter från höften, vart hittar jag den troligast?

TS
Användarvisningsbild

onceagain  
#705392Sitter oftast i motorrum på torpedvägg strax efter huvudcylindern

Användarvisningsbild

onceagain  
#705393Men den brukar inte lösa ut vid normal luftning av bromssystem utan bara om ett bromsrör eller slang brister, men väl värt att kolla upp , mät på stiftet jordar det så har den löst ut

Användarvisningsbild

virre82  
#705394Vet ifan vad som försiggår här. Jag hitta ett läge vart varningslampan står och fladdrar hela tiden på plan backe, när jag kopplar så försvinner fladret på lampan men om jag fortfarande håller kopplingen nedtryckt och gungar i bilen då blinkar den till.

TS
Användarvisningsbild

virre82  
#705396Jag ska kolla den kontakten iallafall

TS

jannee  
#705408Glödlampa (bromsljus) felaktig eller trasig/glapp ?
Borde egentligen då visa på glödlampsfel men ibland vet man ej.

Användarvisningsbild

hemhuggare  
#705423Finns det slitagevarnare i beläggen? Då går det ju kablar till varje ok och de brukar vara utsatta för vibration och salt och annat skit

Användarvisningsbild

virre82  
#705435Jo det finns men dom är avklippa. Och har inte varit problem tidigare. Det här började efter i somras när bilen var på kopplingsbyte

TS
Användarvisningsbild

virre82  
#705483Alltså finns det någon annan nivå sensor mer än den som sitter i den vanliga resivoaren vart man vanligtvis fyller på bromsolja?

TS
Användarvisningsbild

virre82  
#705517Det är precis som att det är för lite vätska i behållaren fast den är på max strecket. När bilen står på tomgång plant så små flimmrar varningslampan. Det räcker med att jag lyfter i vänster framskärm så slutar det. Och ställer jag mig på ströskeln och lutar bakåt med tyngd eller lyfter i höger framskärm så lyser det starkare. Ruckar jag i bromsresivoaren så gör det varken till eller från

TS
Användarvisningsbild

virre82  
#705530Nå jag hissade upp vänster fram och låg under och glodde och kände och flytta runt lite på alla kablar och kontakter som hängde lite löst och tryck och peta på anslutningar och i ren desperation så slog jag i lite glykol på resivoaren för spolarvätska, vet inte vad som löste problemet med skiten har slutat blinka. Franska skit.

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).