Bilar

Köpråd pickup

40 inlägg 29811 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpråd pickup

JörgenO  
#706515 Jo, det är sant. Jag vill gärna vill byta bil efter tre-fyra år. Min nuvarande är 2017 och nya utseendet lockar. och tre år gånger 25000 blir ju en rejäl EXTRA slant för nöjet att köra ny bil. Jag tror skatten på den jag har är 8000ca så det blir 50 000 i fördyring extra vilket inte känns jätteroligt.

Avatar Fallback

Re: Köpråd pickup

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#711907 Hilux är bekymmersfritt.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd pickup

JörgenO  
#711908 Det här fick jag i brevlådan idag, nån sorts Fiat-jänkare (går inte o se emblemet eftersom amrisarna tydligen övergett det där med kromad grill)

Men kolla in vägskatten, det är väl nästan så att den blir billigare att drifta än mina drömmars Nissan (som inte verkar komma hit i den ansiktslyfta versionen i år)

Hade det inte varit för mitt sista uns av stolthet så hade jag nog varit intresserad. Men det är som med elcyklarna o plastpåsarna... om de 🤬 🤬 🤬 miljöpartisterna vill styra mej åt nåt håll med orimliga skattelättnader eller pålagor så gör jag tvärtom, så nej, dehär skattesponsrade pickisarna kan MP-ministrarna o deras makar hålla för sig själva o köra runt sina stooora stenar i.

Jag fortsätter (med ännu mera stolthet i blicken och med ett rest långfinger åt myndighetssverige o deras anpassliga jänkelakejer ) att köra min miljömördande o trångbodda Japspickup 😎 😀

Användarvisningsbild

Re: Köpråd pickup

Williamm  
#711919
JörgenO skrev:Det här fick jag i brevlådan idag, nån sorts Fiat-jänkare (går inte o se emblemet eftersom amrisarna tydligen övergett det där med kromad grill)

Men kolla in vägskatten, det är väl nästan så att den blir billigare att drifta än mina drömmars Nissan (som inte verkar komma hit i den ansiktslyfta versionen i år)

Hade det inte varit för mitt sista uns av stolthet så hade jag nog varit intresserad. Men det är som med elcyklarna o plastpåsarna... om de 🤬 🤬 🤬 miljöpartisterna vill styra mej åt nåt håll med orimliga skattelättnader eller pålagor så gör jag tvärtom, så nej, dehär skattesponsrade pickisarna kan MP-ministrarna o deras makar hålla för sig själva o köra runt sina stooora stenar i.

Jag fortsätter (med ännu mera stolthet i blicken och med ett rest långfinger åt myndighetssverige o deras anpassliga jänkelakejer ) att köra min miljöm ördande o trångbodda Japspickup 😎 😀

Det är en ram = kroppsdel på en björn. 😉

Avatar Fallback

Re: Köpråd pickup

Ent  
#711934 Nu är det inte på långa vägar aktuellt för mig, men vad drivs den där med när skatten är så låg, gårdagens matrester eller snön som föll i fjol??

Användarvisningsbild

Re: Köpråd pickup

Williamm  
#711939
Ent skrev:Nu är det inte på långa vägar aktuellt för mig, men vad drivs den där med när skatten är så låg, gårdagens matrester eller snön som föll i fjol??

vanlig 95 men med möjlighet till E85. Men hur många som kör den på etanol i stället för vanlig bensin då etanol är dyrare vet jag inte. Troligen så får att den sänkta skatten är obefogad.

Avatar Fallback

Re: Köpråd pickup

Ent  
#711957
williamm skrev:
Ent skrev:Nu är det inte på långa vägar aktuellt för mig, men vad drivs den där med när skatten är så låg, gårdagens matrester eller snön som föll i fjol??

vanlig 95 men med möjlighet till E85. Men hur många som kör den på etanol i stället för vanlig bensin då etanol är dyrare vet jag inte. Troligen så får att den sänkta skatten är obefogad.


Jaha, det förklarar saken. Men det är väl ingen som kör dem på E85, det är då säkert. Å andra sidan drar de väl minst två liter milen blandad körning så de genererar mycket bensinskatt åtminstone.

Edit; Sedan kan jag ju inte neka till att det vore vansinnigt cool med en RAM 1500, och en gudabenådad ride jämfört med gammel-KingCabben. Men inköpspris, bränsle- och övriga kostnader, garageutrymme, hanterbarhet och miljösamvete (i den ordningen) gör att det aldrig kommer att finnas på kartan. Men oj vad gött det hade varit 😍 .

Användarvisningsbild

Re: Köpråd pickup

TrioBrake  
#715972 Försöker skrämma liv i tråden här!

Är lite nyfiken på Ford ranger Wildtrak, för runt 250tkr. Så typ årsmodell 2015-2017. Och 3,2l motorn.
Någon som har erfarenheter och annat som ni vill dela med er av?

Avatar Fallback

Re: Köpråd pickup

Ent  
#716278 Vet inte hur mycket info som finns här: http://www.4x4sweden.se/forum/search.ph ... t=S%C3%B6k

I övrigt har jag en vag känsla av att jag hört eller läst om kvalitetsproblem på senare årsmodeller av Ranger, lackproblem? Men ta det för vad det är, jag har inget konkret. De ser ruggigt coola ut i alla fall!

Användarvisningsbild

Re: Köpråd pickup

Rohdin  
#717969
TrioBrake skrev:Försöker skrämma liv i tråden här!

Är lite nyfiken på Ford ranger Wildtrak, för runt 250tkr. Så typ årsmodell 2015-2017. Och 3,2l motorn.
Någon som har erfarenheter och annat som ni vill dela med er av?


Går du på modell 2016 och nyare är det den "uppgraderade" wildtraken.
Så jag hade satsat på 2016-17 (och skippat 2015).

Förutom det så är jag själv sugen på samma typ av bil så ska bli roligt om någon ger feedback.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).