Bilar

Arbetsbil

22 inlägg 6663 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Arbetsbil

nilsszzon  
#699172 Boij , jag är 1,80 och sitter bra och högt , men i slutändan är det ju ändå en firmabil

ska man ha riktig komfort får man nog titta på en personbil och fälla sätena eller en amarok då jag har hört flera intyga att där är personbilskänsla i komforten

Avatar Fallback

Re: Arbetsbil

Tralsmo  
#699177 Det där med komfort kan man nog uppfatta olika.

Själv har ja en vw transport enda bilen ja haft som haft bättre komfort är en cheva trailblazer ( suv).

Nu är ju ja halvdöv så ljudet har ja inga problem med.

Tycker nog att dom flesta moderna pickisar har bättre komfort än ,många personbilar.
Bortsett från att dom är lite stötiga bak utan lass , vilket ju aldrig inträffar för min del.

Avatar Fallback

Re: Arbetsbil

jannee  
#699188 Har någon av er åkt i en mer eller mindre ny Scania eller Volvo med luftfjädring.
När den bilen är lastad är det inte många p-bilar som kan konkurrera i komfort eller brist på ljud.
Var ingen som kunde tro att bilen var i rörelse när man telefonerade eller som frugan sa, man sover bättre i lastbilen än man sover i sin egna säng därhemma - och det var t.o.m under färd.
Sedan var det värmen, garanterat konstant på den temp man satte den, sommar som vinter.
När vi senare satt oss i p-bilen blev det ett "gnäll" över ljudnivån, stötigheten och skillnaden i temperaturen mellan golv och tak.

Avatar Fallback

Re: Arbetsbil

nilsszzon  
#699202 absolut har en volvo 2020 , de går riktigt fint men upplever inte förarstolen bättre än personbilens ( kan vara att de snålat in på stolen vid beställning då jag inte "kör" lastbil utan har den som arbetsfordon ) . rövavärmen är där bra drag i dock =)
har dubbelhytt och inga problem alls att råka somna raklång där bak under färd =)


jag tänker inom kort avyttra min expert till förmån mot en dacia duster, vill dock hitta en som är ett par år gammal så man får den låga skatten.
verkar vara hyfsade bilar till priset man betalar, jag har inget krav på komfort enbart att den ska starta och ta mig mellan A - B .
fäller man sätet får man en hel del utrymme.

Användarvisningsbild

Re: Arbetsbil

HannuRöj  
#699215 Billiga personbilar har jag haft och aldrig har det varit bilen som begränsat skogsarbetet.
Två men orkar inte ens plantera mer än plantorna ryms i en 307SW.

😁 Dock en 4wd pickis har varit på tankarna i senaste tiderna🌨️..

Användarvisningsbild

Re: Arbetsbil

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699253 Ska man dra tungt släp, på alla vägar, så gäller en pickup med inkopplingsbar 4WD, lågväxel och diffspärr.
Om inte så skulle jag köpa en skåpbil med AWD.
Sakanar möjligheten att lasta in grensågar och annat längre då flaket på min pickup är för kort för det.
Tycker jag. Helt subjektivt.

Avatar Fallback

Re: Arbetsbil

Ferguson system  
#699258
Uvskogen skrev:Ska man dra tungt släp, på alla vägar, så gäller en pickup med inkopplingsbar 4WD, lågväxel och diffspärr.
Om inte så skulle jag köpa en skåpbil med AWD.
Sakanar möjligheten att lasta in grensågar och annat längre då flaket på min pickup är för kort för det.
Tycker jag. Helt subjektivt.


Amerikansk van er helt suveren der. Stangsager kan henges på veggen hvis man har ei side uten dør. Klatreutstyr og motorsager i kasser/bokser på hjulkassene. Klær kan henge på framveggen mot førerkabinen. Plass ledig i midten til maskiner, rullestillas og stokker.

En van har også krefter nok. De fleste er med bakhjulsdrift og sperre, men enkelte med 4wd. De er høye under og med store hjul og forstilling som tåler brutal håndtering.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).