Bilar

” elfel ” Ford Ranger?

12 inlägg 3372 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

” elfel ” Ford Ranger?

anersimyra  
#675016 Under en tid av ca 12 månader så har elhissen till en av bakrutorna inte fungerat. När jag i dag körde dieselvärmaren så hörde jag att den stoppade innan den gått den halvtimme som den vanligtvis gör. Batteriet var såpass urdraget att det var precis att bilen gick att starta. Väl hemma så upptäckte jag att automatiken på förarsidans ruta inte fungerade, man fick alltså hålla in knappen för att öppna och stänga. Det ännu märkligare var att nu fungerade plötsligt elhissen till bakrutan.. :-bd



   TS
Avatar Fallback

Re: ” elfel ” Ford Ranger?

tallen100  
#675019 Det låter nästan som att det ev kan vara elektroniken som krånglar 🙃
Annars går pärlan bra?

Användarvisningsbild

Re: ” elfel ” Ford Ranger?

Vedproducent  
#675020
anersimyra skrev:Under en tid av ca 12 månader så har elhissen till en av bakrutorna inte fungerat. När jag i dag körde dieselvärmaren så hörde jag att den stoppade innan den gått den halvtimme som den vanligtvis gör. Batteriet var såpass urdraget att det var precis att bilen gick att starta. Väl hemma så upptäckte jag att automatiken på förarsidans ruta inte fungerade, man fick alltså hålla in knappen för att öppna och stänga. Det ännu märkligare var att nu fungerade plötsligt elhissen till bakrutan.. :-bd

Min Ranger fick för sig att börja tuta lite då och då. Både under körning och när den stod still. Inte slutade det heller ens när jag stängde av bilen under körning. Så in på garantin och byta ut hela airbagenheten. Tydligen satt något med tutan i den.

Men nu har den börjat larma i stället när som helst. Kan stå helt stilla avstängd och ingen i närheten så börjar larmet gå för fullt. Så den får väl in igen på något nytt.

Användarvisningsbild

Re: ” elfel ” Ford Ranger?

Erre  
#675023 För den rutan som automatiken lagt av på.
Kör ner den i botten i läge 1 på knappen.
När den är i botten tryck ner en gång till men till läge 2 på knappen.
Kör upp rutan i första läget på knappen. När den är uppe tryck uppåt till läge 2 på knappen.

Sen funkar den nog igen.

Användarvisningsbild

Re: ” elfel ” Ford Ranger?

anersimyra  
#675059
Erre skrev:För den rutan som automatiken lagt av på.
Kör ner den i botten i läge 1 på knappen.
När den är i botten tryck ner en gång till men till läge 2 på knappen.
Kör upp rutan i första läget på knappen. När den är uppe tryck uppåt till läge 2 på knappen.

Sen funkar den nog igen.
. Tackar, ” Erre.”..👍😀 det är tur att man är van vid krångliga kameramanualer..😀

   TS
Avatar Fallback

Re: ” elfel ” Ford Ranger?

tallen100  
#675077
anersimyra skrev:
Erre skrev:För den rutan som automatiken lagt av på.
Kör ner den i botten i läge 1 på knappen.
När den är i botten tryck ner en gång till men till läge 2 på knappen.
Kör upp rutan i första läget på knappen. När den är uppe tryck uppåt till läge 2 på knappen.

Sen funkar den nog igen.
. Tackar, ” Erre.”..👍😀 det är tur att man är van vid krångliga kameramanualer..😀

Tror du inte att du klarat att hitta dom två lägena i fönsterknappen annars? 😀

Användarvisningsbild

Re: ” elfel ” Ford Ranger?

anersimyra  
#675089
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:
Erre skrev:För den rutan som automatiken lagt av på.
Kör ner den i botten i läge 1 på knappen.
När den är i botten tryck ner en gång till men till läge 2 på knappen.
Kör upp rutan i första läget på knappen. När den är uppe tryck uppåt till läge 2 på knappen.

Sen funkar den nog igen.
. Tackar, ” Erre.”..👍😀 det är tur att man är van vid krångliga kameramanualer..😀

Tror du inte att du klarat att hitta dom två lägena i fönsterknappen annars? 😀

Tveksamt då jag för det mesta fått den där förargliga rutan att fara upp och ner som en jojo när jag enbart har försökt att öppna en liten glipa..😁

   TS
Avatar Fallback

Re: ” elfel ” Ford Ranger?

Blondin 750  
#675097
Erre skrev:För den rutan som automatiken lagt av på.
Kör ner den i botten i läge 1 på knappen.
När den är i botten tryck ner en gång till men till läge 2 på knappen.
Kör upp rutan i första läget på knappen. När den är uppe tryck uppåt till läge 2 på knappen.

Sen funkar den nog igen.

Tack Erre! 👍Äntligen lite bra inlägg och användbara tips, det har känts som att SFO har haft en annan riktning ett tag nu.

Användarvisningsbild

Re: ” elfel ” Ford Ranger?

Erre  
#675101
Blondin 750 skrev:Tack Erre! 👍Äntligen lite bra inlägg och användbara tips, det har känts som att SFO har haft en annan riktning ett tag nu.

Hjälper gärna till om jag kan.

Användarvisningsbild

Re: ” elfel ” Ford Ranger?

anersimyra  
#675141 Då var rutautomatiken fixad och bakrutan fungerar igen..👍🙂

   TS
Användarvisningsbild

Re: ” elfel ” Ford Ranger?

Erre  
#675143
anersimyra skrev:Då var rutautomatiken fixad och bakrutan fungerar igen..👍🙂

Snyggt. 👍

Användarvisningsbild

Re: ” elfel ” Ford Ranger?

anersimyra  
#675148
Erre skrev:
anersimyra skrev:Då var rutautomatiken fixad och bakrutan fungerar igen..👍🙂

Snyggt. 👍

Jag hade nästan räknat med att bakrutan skulle lägga av. Nu återstår förstås att luska ut varför antispinnen endast går att koppla ur i 2 WD läge..🤔

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).