Bilar

passar dieselpumpen peugeot j5

6 inlägg 2846 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

passar dieselpumpen peugeot j5

Ankan-78  
#659494 Hej. Kortfattat. Dieselpump från
citroen c25 2.5 TD till peugeot j5 2.5D
Motorerna är nästa likadana, det dock turbo i den ena.
Pumparna ser lika ut, men har olika beteckningar.
Turbopump: Lucas cav MAS 100
Och andra pumpen: Lucas cav MA 260.

Vad är skillnaden? Går det att skiffta? 🤔



   TS
Avatar Fallback

Re: passar dieselpumpen peugeot j5

Avslutat-02  
#659573 Ganska enkelt... Gå in på någon av de siter som finns som säljer delar..
Skriv regnr sedan när du hittat delen, så kollar du på kompatibla fordon, så ser du vilka som har likadana delar...

Användarvisningsbild

Re: passar dieselpumpen peugeot j5

Ankan-78  
#659575 Okej tack. Ska kolla detta, tror säkert att det inte passar rakt av, men är nyfiken på vad skillnaden isåfall kan vara.

   TS
Användarvisningsbild

Re: passar dieselpumpen peugeot j5

Göt  
#659636 Peugot äger ju numera Citroen så möjligheten är ju ganska stor att delarna passar, en delar under huven på min peugot är märkta med citroen märket

Användarvisningsbild

Re: passar dieselpumpen peugeot j5

skogsjan695xl  
#659645 Dom passar säkert, men den som är till turbo har en såkallad rökbegränsare. Den ger mer diesel när du får laddtryck från turbon.

Användarvisningsbild

Re: passar dieselpumpen peugeot j5

Ankan-78  
#659647 Okej. Ja grejen är det att delar till dessa j5, c25 och ducato mfl börjar bli dyra, har sålt av lådvis med grejer, och funderade på att sälja pumpen med, fast känns ju lite surt att sälja den om jag kunde använda en turbopump i min bil och min pump havererar i framtiden, å andra sidan så torkar väll pumpen ut i membran och packningar ändå om den bara ligger,... har nog redan haft den på hyllan i 2 år

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).