Bilar

Ta sig in i bil, volvo V70 -06

74 inlägg 30739 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

Camaro1969  
#647747 Dra i vajern bara eller höljet?

Lär va trångt som fasen...

   TS
Avatar Fallback

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

Torbjörn  
#647748 Kan du inte låsa upp bakluckan manuellt med nyckel? Jag hade en S60 -04 där man kunde pilla bort en liten plastkåpa bredvid öppningsknappen på bakluckan. Innanför kåpan fanns ett hederligt analogt nyckellås!

Avatar Fallback

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

Avslutat-02  
#647749
jofo skrev:Peta bort skärmblinkersen o koppla på 12v där så har det funkat för mig! Mvh


Fullt görbart så länge man tänker sig för och inte kopplar på för mycket AH eller ström..för då bränner man relät till blinkersen...

Användarvisningsbild

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

Camaro1969  
#647751
Torbjörn skrev:Kan du inte låsa upp bakluckan manuellt med nyckel? Jag hade en S60 -04 där man kunde pilla bort en liten plastkåpa bredvid öppningsknappen på bakluckan. Innanför kåpan fanns ett hederligt analogt nyckellås!


Hmm inte sett nå sånt🤔

Men en s60 ä ju ingen kombi..

Jag har ju ett brett handtag jussom.. såg ingen kåpa i närheten...

   TS
Avatar Fallback

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

Avslutat-02  
#647752 Nä en v70 har inget sådan enbart elstyrda grejer till låsningen... Om det inte skiljer på olika årsmodeller..
Allt är inte jippie över utveckling...
Dra en laddar kabel till batteriet efter detta löst sig som du kommer åt utifrån, där du kan docka på med ström om det händer igen...
Senast redigerad av Avslutat-02 sön 31 maj 2020, 22:15, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#647753
Torbjörn skrev:Kan du inte låsa upp bakluckan manuellt med nyckel? Jag hade en S60 -04 där man kunde pilla bort en liten plastkåpa bredvid öppningsknappen på bakluckan. Innanför kåpan fanns ett hederligt analogt nyckellås!


Det knepet fungerade på min V70

Avatar Fallback

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

Torbjörn  
#647755
vinterrojarn skrev:Nä en v70 har inget sådan enbart elstyrda grejer till låsningen... Om det inte skiljer på olika årsmodeller..
Allt är inte jippie över utveckling...
Dra en laddar kabel till batteriet efter detta löst sig som du kommer åt utifrån, där du kan docka på med ström om det händer igen...


Vad synd! Min S60 hade både elektrisk bagagelucköpning och manuell nödöppning, skumt (och tråkigt) att kombin inte hade samma!

Användarvisningsbild

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#647756 Så här gör bilbärgarna, kanske att du kan låsa upp motorhuven eller öppna dörren inifrån med någon krok på en ståltråd??



Potatisknepet, men det kanske inte hjälper TS... :-bd :smile: :grin: :D =))


Användarvisningsbild

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

Contårta  
#647758 Koppla på ett batteri i släpvagnskontakten för att spänningssätta systemet. Tryck på nyckeln så ska den låsas upp. Gjorde så på min bil här om veckan när batteriet laddat ur.

Användarvisningsbild

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

Camaro1969  
#647788 blir nog att testa koppla ström i släpvagnskontakten ikväll.

men spelar det nån roll om man tar kablar från ett batteri, eller om man tar cetek laddaren?

risk att bränna något med batteriet?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

Piraboin  
#647792 ta och böj till en styv ståltråd och bänd försiktig upp dörren så mycket att du får in den och försök komma åt dörrhandtaget på insidan du kan behöva ha en vän som säger åt vilket håll du ska föra ståltråden då du kanske inte ser handtaget utifrån så gjorde vi på en Volvo när vi råkade låsa in nycklarna

Avatar Fallback

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

Avslutat-02  
#647796 Var försiktig med att använda för stark styrka i batteriet..samma Ah.
Cetek laddaren laddar väl med ca 4 Ah högst 6 Ah?

Användarvisningsbild

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

Camaro1969  
#647799
vinterrojarn skrev:Var försiktig med att använda för stark styrka i batteriet..samma Ah.
Cetek laddaren laddar väl med ca 4 Ah högst 6 Ah?


har ju nåt litet batteri till typ gräsklippare.. lär vara på typ 20AH gissar jag

ceteken ger nog 5ah om jag minns rätt...

   TS
Avatar Fallback

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

Avslutat-02  
#647808 Det batteriet går bra...men cetek laddaren blir nog lugnare..

Får du bara fram ström så kommer nog låset att kunna avaktiveras...

Avatar Fallback

Re: Ta sig in i bil, volvo V70 -06

bgl  
#647818 Även ett gräsklipparbatteri kan ge ett par hundra ampere, beroende på var felet finns kan det bli tråkigt.
Använd ett laddare på max 6 A!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).