Bilar

Vilken mängd olja krävs för att göra en analys.

22 inlägg 5324 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilken mängd olja krävs för att göra en analys.

tallen100  
#643780 Jo att det inte syns med blotta ögat säger sej själv...

Avatar Fallback

Re: Vilken mängd olja krävs för att göra en analys.

Avslutat-02  
#643785 Men det är alltså en icke märkesverkstad som utfört arbetet på bilen..?

Och sedan så har det blivit fel, och de har inte fått chansen att rätta till?
Eller har de det men vägrar?

Smidigast är väl att ta in bilen igen och helt enkelt byta filtret, oljan och göra detta medans kund eller vittne är där.

Allt som behövs är en skvätt olja och sedan köra in bilen igen...

Vad är det stora problemet? Stolthet? Arrogans? Idioti?

Avatar Fallback

Re: Vilken mängd olja krävs för att göra en analys.

Brorsan  
#643790 Tar man betalt för ett arbete ska det fanimej vara utfört. 😡

Avatar Fallback

Re: Vilken mängd olja krävs för att göra en analys.

Avslutat-02  
#643792 Absolut, men ibland blir saker fel och då kan det vara trevligt att få rätta till det som blivit galet.

Struntar man fullständigt i att åtgärda, ja men då ska man ha skit för det också.

Användarvisningsbild

Re: Vilken mängd olja krävs för att göra en analys.

anersimyra  
#643793
vinterrojarn skrev:Men det är alltså en icke märkesverkstad som utfört arbetet på bilen..?

Och sedan så har det blivit fel, och de har inte fått chansen att rätta till?
Eller har de det men vägrar?

Smidigast är väl att ta in bilen igen och helt enkelt byta filtret, oljan och göra detta medans kund eller vittne är där.

Allt som behövs är en skvätt olja och sedan köra in bilen igen...

Vad är det stora problemet? Stolthet? Arrogans? Idioti?
. För det första så är det en auktoriserad fordverkstad, för det andra så låter jag självklart en annan verkstad som jag litar på göra ett oljebyte, för det tredje så kommer jag anmäla verkstaden för bedrägeri om det kan slås fast att olja och filter inte är bytta, och för det fjärde så kommer jag kontakta AD kedjan. Att kontakta den första verkstaden för att ge dem möjlighet ” att göra rätt ” är förstås inget annat än kvalificerat idioti då en verkstad omöjligen bara kan glömma den absolut viktigaste servicepunkten.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken mängd olja krävs för att göra en analys.

Avslutat-02  
#643803 Alla gör vi fel och utan möjlighet att bättra sig kan de aldrig bli bättre, men jag förstår hur du menar och att en auktoriserad verkstad ska kunna bättre.

Avatar Fallback

Re: Vilken mängd olja krävs för att göra en analys.

tallen100  
#643823
anersimyra skrev:För det första så är det en auktoriserad fordverkstad, för det andra så låter jag självklart en annan verkstad som jag litar på göra ett oljebyte, för det tredje så kommer jag anmäla verkstaden för bedrägeri om det kan slås fast att olja och filter inte är bytta, och för det fjärde så kommer jag kontakta AD kedjan. Att kontakta den första verkstaden för att ge dem möjlighet ” att göra rätt ” är förstås inget annat än kvalificerat idioti då en verkstad omöjligen bara kan glömma den absolut viktigaste servicepunkten.

Helt rätt aners, ett oljebyte ska inte bara glömmas.
Gissar att inget glömdes på notan iaf.

Ett verkstadsbesök kostar såpass att allt ska vara riktigt gjort på en sån verkstad.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).