Bilar

Är Amaroken bara skit?

22 inlägg 23968 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639842 Jag hade först en 2011 med 4 cyl 160 hästars motorn, dålig bil alla möjliga fel hela tiden, motorras vid 20.
Allmänt alldeles för svag och törstig.
Nu kör jag en 2017 ganska tidig v6a, men vilken skillnad den motorn fick för bilen, kört snart 12000 mil och inga fel än så länge.
Har man kört amarok är det svårt att gå till isuzu eller hilux dom är som traktorer i jämförelse, järnspett.

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

Ent  
#639863
Valmet 890 skrev:Jag hade först en 2011 med 4 cyl 160 hästars motorn, dålig bil alla möjliga fel hela tiden, motorras vid 20.
Allmänt alldeles för svag och törstig.
Nu kör jag en 2017 ganska tidig v6a, men vilken skillnad den motorn fick för bilen, kört snart 12000 mil och inga fel än så länge.
Har man kört amarok är det svårt att gå till isuzu eller hilux dom är som traktorer i jämförelse, järnspett.


Hur är oljeförbrukningen på V6an?

Användarvisningsbild

Re: Är Amaroken bara skit?

TrioBrake  
#639908 Klart du skall ha en L200!

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

Hema  
#639982 Köper du någorlunda nytt, så se till att unna bilen en riktig underredsbehandling. Rosten visar ingen nåd på dessa kärror tyvärr.

Användarvisningsbild

Re: Är Amaroken bara skit?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639983 Kör själv en amarok från 2013, köpte den förra året hade gått 19000 mil nu uppe i 22000 mil och är riktigt trevlig att köra jämfört med isuzu dmax och cheva colorado som man ägt tidigare... Hoppas Amaroken överlever en säsong till i skogsvården :)

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#640084
Ent skrev:
Valmet 890 skrev:Jag hade först en 2011 med 4 cyl 160 hästars motorn, dålig bil alla möjliga fel hela tiden, motorras vid 20.
Allmänt alldeles för svag och törstig.
Nu kör jag en 2017 ganska tidig v6a, men vilken skillnad den motorn fick för bilen, kört snart 12000 mil och inga fel än så länge.
Har man kört amarok är det svårt att gå till isuzu eller hilux dom är som traktorer i jämförelse, järnspett.


Hur är oljeförbrukningen på V6an?


Får fylla på 0.5-0,7 liter ca efter 1200 mil, som det ska vara enligt instruktionsboken

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

Ent  
#640090
Valmet 890 skrev:
Ent skrev:
Valmet 890 skrev:Jag hade först en 2011 med 4 cyl 160 hästars motorn, dålig bil alla möjliga fel hela tiden, motorras vid 20.
Allmänt alldeles för svag och törstig.
Nu kör jag en 2017 ganska tidig v6a, men vilken skillnad den motorn fick för bilen, kört snart 12000 mil och inga fel än så länge.
Har man kört amarok är det svårt att gå till isuzu eller hilux dom är som traktorer i jämförelse, järnspett.


Hur är oljeförbrukningen på V6an?


Får fylla på 0.5-0,7 liter ca efter 1200 mil, som det ska vara enligt instruktionsboken


OK, det får ju betraktas som en högst rimlig oljeförbrukning👍.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).