Bilar

Är Amaroken bara skit?

22 inlägg 24073 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Är Amaroken bara skit?

Dennis110  
#639363 Hej!

Håller på och ska byta pickup och det lutar år en l200/fullback 2016-2017
Men sambon är jäkligt sugen på en Amarok men tycker man hört/läst otroligt mycket negativt om dom så vågar man ens tänka tanken på en sån?



   TS
Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

Avslutat-01  
#639367 vet inte hur mycket amarok ambulansen stämmer med en vanlig,men de är det mycket elproblem på.
kan ju vara i "ambulansdelen"
de har elfelen

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

Ent  
#639382 Hört av en ambulansförare att de slukar olja, typ en liter på hundra mil men det kan ju ha varit när de var helt nya och inte skavt till sig. Om inte annat är det väl dyr-olja i dem så det kan vara värt att lyssna runt. Är kanske olika mellan motortyper och årsmodeller också?

Isuzu kan inte vara ett alternativ? Ingen egen erfarenhet men jag har aldrig hört att de skulle strula desto mer. Isuzu är väl billigare än Hilux som kanske annars är det mest driftsäkra (enligt min svåger).

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

bgl  
#639387 Ska du ändå köpa en nyare bil, kolla prutmånen på helt ny bil!
Pickup-priserna på nätet på bättre begagnade fordon är försäljarnas fantasier.
Tillägg: ny Navara med gamla skatten finns för 300000+moms

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

Hema  
#639390
bgl skrev:Ska du ändå köpa en nyare bil, kolla prutmånen på helt ny bil!
Pickup-priserna på nätet på bättre begagnade fordon är försäljarnas fantasier.
Tillägg: ny Navara med gamla skatten finns för 300000+moms

Ja det finns nog prutmån. 👍

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

Ent  
#639391
bgl skrev:Ska du ändå köpa en nyare bil, kolla prutmånen på helt ny bil!
Pickup-priserna på nätet på bättre begagnade fordon är försäljarnas fantasier.


Detta beror nog på den hårresande skatten på senaste årsmodellerna. Det drar väl upp priset på beggade av de sista "lågskattade". Man minns hur det var med personbilsdieslar i skarven 1992-93, och då handlade det om par, tre tusenlappar. Nu är det lite saftigare pengar.

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

Ent  
#639419
bgl skrev:Ska du ändå köpa en nyare bil, kolla prutmånen på helt ny bil!
Pickup-priserna på nätet på bättre begagnade fordon är försäljarnas fantasier.
Tillägg: ny Navara med gamla skatten finns för 300000+moms


Då tror jag nästan mer på Amarok? Navara from 2002 har ju inte varit nån framgångssaga precis. Möjligen om NP300 har bättre kvalitet?

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

bgl  
#639424 För 15 - 20 år sen var det många biltillverkare med många problem, bör knappast avgöra modellval idag.
Att betala 30000kr mer i skatt kan vara överkomligt om prutningen ger 50000kr!

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

r93  
#639446 En jobbarkompis hade en sådan för några år sedan.

”Köp för fan ingen amarok! Dom är värdelösa!
Jag drog 5 ton med den, då gick kopplingen”

😂😂😂

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

Ent  
#639481
bgl skrev:För 15 - 20 år sen var det många biltillverkare med många problem, bör knappast avgöra modellval idag.
Att betala 30000kr mer i skatt kan vara överkomligt om prutningen ger 50000kr!


Förvisso, men D40 har sina problem med både det ena och det andra, inte minst att de kan gå av på mitten. https://teknikensvarld.se/nissan-navara ... st-394514/

Det är ju möjligt att den senaste versionen väsentligen har förbättrats. Sen har man förstås garanti om man köper en ny så man är bättre skyddad än om man tar över en begagnad.

Användarvisningsbild

Re: Är Amaroken bara skit?

Blue  
#639487 Farsan är inne på sin tredje.
Den första hade biturbo fyran på två liter, gick bra så länge han hade den. Det enda som hände var att vi lyckades peta av fläktremmen med en gren när vi var ute i skogen och körde. ska man ut i terrängen så behöver den en heltäckande hasplåt.
Han bytte den till första årgången som kom med V6an, vilket lyft den motorn är för bilen.
Den han har nu har den lite motorstarkare sexan och har gått krångelfritt dom första tre tusen milen. förutom en givare till oljetryck och en parkerings sensor som flippade ur. Bägge byttes på garanti utan knussel.

Som vanligt så handlar nöjdheten över bilval till 50% om hur relationen till märkesverkstaden är.

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

Vågen  
#639722 Jag är MYCKET nöjd med min ISUZU 2015 års modell. Inget krånglar

Användarvisningsbild

Re: Är Amaroken bara skit?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#639724 Ja, i förhållande till priset är den det.

Användarvisningsbild

Re: Är Amaroken bara skit?

Björshult  
#639774 Beror ju oxå till stor del vad du ska ha den till. Ska du lasta mycket grejer på flaket som väger en del är den väl inte så mycket å ha har jag hört av flera, blir lätt nerlastad och går svajigt. Men ska du bara transportera dig själv är det nog en skaplig bil som går mjukt å fint.

Avatar Fallback

Re: Är Amaroken bara skit?

Chuck Norris  
#639794 Jag har en Amarok och ja det är en skitbil alla möjliga fel + värdelös lack och rost. Hade en Hilux tidigare och det var mindre fel på den efter 18 000 mil än vad amaroken drar på sig på 2 000 mil.

Men kanske blir det ändå en till Amarok pga att komforten som är så mycket bättre än i ex Hilux som liknar mest en traktor.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).