Bilar

Fel på v50 diesel

65 inlägg 52827 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fel på v50 diesel

Camaro1969  
#725623
Elmhult skrev:Delas motorn med ett annat bilmärke? Kan vara billigare skaffa reservdel till den istället för en Volvo. Polarens V50 delar ju jättemycket med Ford Focus och dom delarna är ju billigare. 🙃



Japp.
Många fordar har den, 1,6 115hk

Sen PSA..
Är det citroeng å peugeot?
Så det finns rätt många

Men hittade inte spridaren billigare..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fel på v50 diesel

svante64  
#725644 D4162T Men om man kör på 2 an på en landsväg med lite trafik går det bra.

Användarvisningsbild

Re: Fel på v50 diesel

Camaro1969  
#725674
svante64 skrev:D4162T Men om man kör på 2 an på en landsväg med lite trafik går det bra.


okej, samma motor då..

men undrar om inte finnen hade en dator med möjlighet att programmera spridaren på din bil?

jag väntar på min lille dator så får vi se om det går göra...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fel på v50 diesel

Camaro1969  
#744328 kan ju uppdatera er på hur det gick..

fick hem datorn, den kunde såklart inte koda spridare som utlovat..

jag körde dock med bilen som den var, och efter 20-30 mil gick den som vanligt igen.

min teori på varför det tog så lång tid för min att lära om sig var för att jag körde den hem på 3 cylindrar, ca 15 mil.
på den tiden hade datorn "lärt" sig att försöka kompensera detta med de andra spridarna. så därför tog det ett tag att lära om sig igen.

nu har bilen slagit om till 26000 mil, och spridarna fungerar (peppar peppar) även de gamla

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fel på v50 diesel

Surabaron  
#758124 Härligt att V50n funkar igen!

Själv kör jag en trist Toyota RÖV4 laddhybrid med flera problem bl.a har laddningen fått flera frispel, det går inte att ladda Toyotajäveln vilket lett till tre bärgningar de senaste halvåret, fyrhjulsdriften fungerar dessutom pissdåligt på snö och leriga vägar. Ska nog starta en speciell tråd om Röv4an men bra att Volvon fungerar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).