Bilar

SUV?

13 inlägg 4787 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

SUV?

forest.  
#630605 Ni som hugger och röjer är det bara caddy och L200 som gäller för er i bilväg eller funkar det med vanlig SUV?



   TS
Avatar Fallback

Re: SUV?

Avslutat-02  
#630617 Jag har en x-trail... :-bd

Användarvisningsbild

Re: SUV?

anersimyra  
#630618 Det funkar väl med allt som rullar under förutsättning att prylarna får plats.. :-bd

Avatar Fallback

Re: SUV?

bgl  
#630622 Jag har större delen av mina yrkesaktiva år levt utan pickup. Det mesta går bra och får plats, men problemet är dieseltanken. Diesel luktar inte trevligt, modern med bioinslag luktar ännu värre och är inte roligt att ha "inomhus". Då är pickup överlägsen för att man ska slippa släpkärra. Sen finns det skattemässiga synpunkter på fordonsval, måste diskuteras innan bilvalet med den egna ekonomiske rådgivaren. Dessa regler har ändrats genom åren och då tvingat fram fordonsbyten, t.ex. i mitten av 1990-talet.

Användarvisningsbild

Re: SUV?

rejser  
#630678 Jag kör subaru outback, kommer fram överallt, sjukt stor invändigt men kan även ha barnstolen fastän man har 2 sågar, 2 vanliga röjsågar och ryggröjaren och allt som behövs runt i den.
Däremot är subban det första jag testar som kommer fram på dom flesta ställena. Backa uppför lerig backe med släp med atv, nemas problemas.
Har pickup och en suv också, suven använder sambon och pickupen (Suzuki SJ419) går mest i bökiga hagar då den är mer som att köra en skogsmaskin.

Avatar Fallback

Re: SUV?

forest.  
#630816
vinterrojarn skrev:Jag har en x-trail... :-bd

hur gammal ? diesel?

   TS
Avatar Fallback

Re: SUV?

Avslutat-02  
#630819 En 05:a bensin..
Har plats för två röjare,bränsle, lite ved till kojan, motorsågar mm.
Duger gott åt mig.
Billig i skatt och drar ca 0.6-0.7 l per mil..
2850 kr i skatt per år.
1100 kr i försäkring/år.

Står och väntar på att denna slöa jävel ska laga ett lager till ena axeln till fyrhjulsdriften.

Avatar Fallback

Re: SUV?

forest.  
#630825
vinterrojarn skrev:En 05:a bensin..
Har plats för två röjare,bränsle, lite ved till kojan, motorsågar mm.
Duger gott åt mig.
Billig i skatt och drar ca 0.6-0.7 l per mil..
2850 kr i skatt per år.
1100 kr i försäkring/år.

Står och väntar på att denna slöa jävel ska laga ett lager till ena axeln till fyrhjulsdriften.


Låter som väldigt snål för att var en bensin

   TS
Avatar Fallback

Re: SUV?

Avslutat-02  
#630828 Det var därför jag köpte den, jag lånade den först. Men när personen inte ville ha den kvar så köpte jag den.

Just pga att den går billigt.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: SUV?

fendt311  
#630829 Enligt test 2019.

The fuel consumption rate for the 2005 X-Trail is 10.9km/L to 14.1km/L.25 mars 2019

Avatar Fallback

Re: SUV?

Avslutat-02  
#630840 Då fungerar inte min bränsle mätare...men konstigt nog trippmätaren....hmmm

Avatar Fallback

Re: SUV?

enbhen  
#631388 Köpte en 2014 Honda CR-V med stora dieseln för drygt 1 år sedan. Riktigt nöjd än så länge, enormt lastutrymme och tar sig fram bra. Inget problem med 2-3 dm snö och släp👍

Användarvisningsbild

Re: SUV?

Søren Fischer  
#672876 Subaru Outback boxer diesel. Årgang 2011, 270.000km, 18km/L blandet kørsel. 147hk/350Nm, 6 gear manuel.
Et godt kompromis mellem SUV og langdistance bil. Stor meget rummelig bil. Har fået skiftet partikelfilter og ERG-ventil i sommers (det var dyrt, men meget billige hvis jeg skulle købe en ny outback eller Mercedes-Benz GLB 4Matic). Savner dog automatgear og X-mode.

Tanker nu konsekvent afsvovlet diesel med additiv. 12% dyrere men 10% længere på literen. Meget bedre motorgang og meget renere udstødning😊

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).