Bilar

peugeot expert 2003 fjärrkontroll

18 inlägg 10202 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: peugeot expert 2003 fjärrkontroll

virre82  
#642363 Efter en jäkla fördröjd leverans så kom motorn. Bultade på han under och använde medföljande fäste och drog ihop han med befintliga låknoppslänkaget. Har haft fjärrstyrningen nu i ca 4dagar och det funkar kalasbra.

   TS
Avatar Fallback

Re: peugeot expert 2003 fjärrkontroll

Avslutat-02  
#642462 Kul att det löste sig...
:-bd

Användarvisningsbild

Re: peugeot expert 2003 fjärrkontroll

pettermagnus  
#683963 Tack för tråden, har en expert där samtliga lås förutom till bakdörren gått sönder så har fått köra på kastlina knuten runt knapp i framdörr och sedan dragen bak till skåpet ett tag. Tack vare tråden och lite annat har jag nu lyckats koppla på en fjärrkontroll från Amazon.
Fortsätter att fylla på lite om någon annan ska ge sig på samma sak och kommer med en följdfråga:

Kopplade in mig i den där dosan under handskfacket i de två rosa trådarna fjärrkontrollsenheten skickar puls eller omvänd puls för att öppna/låsa samtliga dörrar:
$matches[2]


Nu har jag bara ett strul kvar, öppnade förardörren för att förstå hur allt hänger ihop och tror att det blev lite glapp med kontakten till låsmotorn där när jag stack in nålarna från multimetern. Har försökt trycka ihop blecken(eh eller vad man nu kallar ledarna i en kontakt) och fick det först att funka men sen funkade det inte igen. Någon som har tips på vad man kan göra alternativt vet vad man ska söka på ifall jag ska försöka hitta ny kontakt?
1607098799_295f966b-736c-4654-862e-7390b9928ee4.jpeg

1607098803_913f6aeb-54ef-4ef0-a3cd-f71413c63960.jpeg


(Grön och grå öppnar/låser av en 12v puls, då vit jordas(grön) så skickas signal till boxen om att dörren låses och tvärtom när det bryts, blå har ström i sig men vet inte vad den har för funktion)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).