Bilar

BF GOODRICH MUD TERRAIN?

13 inlägg 4623 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

BF GOODRICH MUD TERRAIN?

TrioBrake  
#563612 Tjena!
Är på jakt efter sommardäck till nya bilen som är en Mitsubishi L200 2010, och har då sneglat lite på BF GOODRICH MUD TERRAIN, frågan är då... Hur är dom? Jag har googlat runt en del men hittar ej mycket angående däcken i fråga. Det jag då undrar är, hur är dom på asfalt? Hur klarar dom vattenplaning? Är det vettiga däck att ha även fast man inte åker i skog å mark precis hela tiden? Har ni kanske andra förslag?

Tack på förhand :)



   TS
Avatar Fallback

Re: BF GOODRICH MUD TERRAIN?

Initium  
#563614 Jeg bruker sånne på min Toyota AT Hilux,
Fungerer, men bråker. Skal disse vannplane, må vegen stå under vann, men grep f.eks i rondeller er dårlig

Medmindre du virkelig trenger så grove dekk, ville jeg valgt noe annet, f.eks BFG AT eller tilsvarende. De er nok vesentlig bedre på veg....

Användarvisningsbild

Re: BF GOODRICH MUD TERRAIN?

TrioBrake  
#563615 Hmm okej! För grejen är den att jag jobbar i folks trädgårdar och ibland åker jag ut i skogen och jobbar så det ska vara något som funkar åt båda hållen

   TS
Avatar Fallback

Re: BF GOODRICH MUD TERRAIN?

Initium  
#563617 Jeg tror nok at AT dekkene også fungerer til det bruket.

Avatar Fallback

Re: BF GOODRICH MUD TERRAIN?

bgl  
#563622 Har kört All terrain-varianten på ett par bilar. Instämmer i tidigare kommentarer, det däcket räcker långt och är bättre på asfalt. Lite bullrigt ett par hundra mil i början, sen rundas däckslamellerna av och däcket blir tyst. Nästan alla pick-uper hos nätägare och linjebyggare här på trakten kör dessa däck.

Avatar Fallback

Re: BF GOODRICH MUD TERRAIN?

Ferguson system  
#563627 Cooper har også bra AT dekk. Nokian Rotiiva er også verdt å se på. AT dekk er vel beregnet for ca. 60% veg og 40% terreng. Type Mud terrain og Nokian rock er hovedsaklig laget for terrengkjøring. Ca. 80% terreng og 20% veg.

Avatar Fallback

Re: BF GOODRICH MUD TERRAIN?

Ådii  
#563628 Jag kör med Nokian Rotiiva med 113/116 lastindex på min King Cab och tycker de har funkat riktigt bra. Är ju året runt däck så man behöver ju inte ha så bråttom med att kasta om dem till vintern. Dom har ju även C-värde på skalan för regn så dom borde ju vara bra mot vattenplaning, och har även en indikator på däcket som visar hur många % slityta av däcket det finns kvar. Har inte heller märkt att bilen drar mycket bränsle med dem som du nog kan räkna med om du köper Mud-Terrain däck.

Avatar Fallback

Re: BF GOODRICH MUD TERRAIN?

Ferguson system  
#563630 Jeg sjekket Nokian Rotiiva og de kommer godt ut i forhold til vann/regn, støy og lastekapasitet kontra andre dekk/merker.

Avatar Fallback

Re: BF GOODRICH MUD TERRAIN?

hfab  
#563637
TrioBrake skrev:Hmm okej! För grejen är den att jag jobbar i folks trädgårdar och ibland åker jag ut i skogen och jobbar så det ska vara något som funkar åt båda hållen

Kör du bil i terrängen?
Om du håller dig efter väg istället klarar du dig gott med vilka standard däck som helst.

Användarvisningsbild

Re: BF GOODRICH MUD TERRAIN?

TrioBrake  
#563638
hfab skrev:
TrioBrake skrev:Hmm okej! För grejen är den att jag jobbar i folks trädgårdar och ibland åker jag ut i skogen och jobbar så det ska vara något som funkar åt båda hållen

Kör du bil i terrängen?
Om du håller dig efter väg istället klarar du dig gott med vilka standard däck som helst.
Kan bli, då jag rotkapar, utför jobb efter elledningar osv. Men jag har också privatkunder och då är jag mer efter asfalt

   TS
Avatar Fallback

Re: BF GOODRICH MUD TERRAIN?

LWB  
#563687 Slå ett å öga på cooper st maxx. Jag kör breda på sommaren å smala dubbade på vintern. Har tidigare kört bland annat bf goodrich all terrain AT och Cooper STT, gillar ST maxx däcken skarpt.

Användarvisningsbild

Re: BF GOODRICH MUD TERRAIN?

Kse  
#563695 Jag kör Cooper Discovery STT på min kingcab och jag är supernöjd med dom däcken, är inne på 3:e uppsättningen.
Detta däck har Cooper tagit fram i samarbete med Mickey Thompson, mest kända för sina dragracingdäck.
Däcket är tänkt som ett asfaltdäck men som ser ut som ett offraoddäck, det är alltså mer inriktat mot asfalt än offroad.
Ska man köra offroad är det alltså inte det optimala valet men vill man ha ett däck med attityd som varken gör bort sig på eller vid sidan av vägen är det ett bra val.
Jag kör mycket dåliga vägar och mycket i gruvmiljöer samtidigt som jag nog bränner en 1500 mil asfalt och jag har inget att klaga på.
Jag hade kanske klarat mig lika bra med standard däck men jag tycker ju att dom ser förjävla fräna ut. 😁
1556222707_a9addb3e-cc02-4628-9d1d-c1bbd5fe32be.jpeg

Användarvisningsbild

Re: BF GOODRICH MUD TERRAIN?

TrioBrake  
#564002
Kse skrev:Jag kör Cooper Discovery STT på min kingcab och jag är supernöjd med dom däcken, är inne på 3:e uppsättningen.
Detta däck har Cooper tagit fram i samarbete med Mickey Thompson, mest kända för sina dragracingdäck.
Däcket är tänkt som ett asfaltdäck men som ser ut som ett offraoddäck, det är alltså mer inriktat mot asfalt än offroad.
Ska man köra offroad är det alltså inte det optimala valet men vill man ha ett däck med attityd som varken gör bort sig på eller vid sidan av vägen är det ett bra val.
Jag kör mycket dåliga vägar och mycket i gruvmiljöer samtidigt som jag nog bränner en 1500 mil asfalt och jag har inget att klaga på.
Jag hade kanske klarat mig lika bra med standard däck men jag tycker ju att dom ser förjävla fräna ut. [emoji16]
1556222707_a9addb3e-cc02-4628-9d1d-c1bbd5fe32be.jpeg
Dom ser ju bra råa ut!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).