Bilar

El/batteriproblem.

14 inlägg 9349 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

El/batteriproblem.

anersimyra  
#548629 I dag när min sambo skulle starta vår Volvo s60 så var förstås batteriet slut då bilen stått sen i våras. Det kom upp en text som sa någonting om: lås upp/läs manualen. Efter det så lös motorlampan OCH huvudbelysningen glödde svagt och slocknade inte förrän jag lossade minuspolen på batteriet. Har någon någon ide om vad det är frågan om så är jag idel öra.. :-bd



   TS
Användarvisningsbild

Re: El/batteriproblem.

Vardon  
#548631 Har du laddat batteriet? Låg batterispänning kan få många system att gå banans.... Dessutom är det billigt att börja med...

Avatar Fallback

Re: El/batteriproblem.

tallen100  
#548633 Ladda batteriet, när du sätter tillbaka minuspolen så skadar det inte att låta bilen vara en stund så att all elektronik och boxar får chans att "hitta varandra" innan du gör startförsök..
Förövrigt så bör du underhållsladda batteriet en gång i månaden minst, om inte bilen körs (slarver :wink: ). Det är mycket elektronik som drar ur ström.

Användarvisningsbild

Re: El/batteriproblem.

Erre  
#548636
Vardon skrev:Har du laddat batteriet? Låg batterispänning kan få många system att gå banans.... Dessutom är det billigt att börja med...

Spot on.
Kommer man under 9 volt så har du nog felkoder på dom flesta systemen.
Ladda och starta upp.
Har du otur får du radera en massa felkoder för att få bort motorlampan även om inget fel föreligger

Användarvisningsbild

Re: El/batteriproblem.

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548637 Bosse Bildoktorn pratade rätt nyss om detta, han påstod att vissa moderna bilar drar rätt mycket ström när dom bra står, så det är rätt vanligt på flygplatsparkeringar att folk har problem att få igång bilen efter en semester.

Så har bilen stått sen i våras så är det nog läge att ladda batteriet.
Har du otur har väl batteriet frusit sönder med...

Användarvisningsbild

Re: El/batteriproblem.

anersimyra  
#548644 Tackar för alla svar.. :-bd jodå, batteriet har jag satt på laddning. Och jag fick t.o.m igång stradan som stått sedan i somras nu i kväll, dessvärre så var bilskrället full med vitmögel inne i kupén, så har ni några goda antimögelråd är jag även i det fallet idel öra.. :lol: :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: El/batteriproblem.

tallen100  
#548645
anersimyra skrev:Tackar för alla svar.. :-bd jodå, batteriet har jag satt på laddning. Och jag fick t.o.m igång stradan som stått sedan i somras nu i kväll, dessvärre så var bilskrället full med vitmögel inne i kupén, så har ni några goda antimögelråd är jag även i det fallet idel öra.. :lol: :lol:

Vänta till sommaren, släng då in en kasse räkor eller skal föralldel,
låt stå över helgen, sen kommer inte möglet att störa dej.. så mycket :-bd O:-)

Avatar Fallback

Re: El/batteriproblem.

Hema  
#548646
anersimyra skrev:Tackar för alla svar.. :-bd jodå, batteriet har jag satt på laddning. Och jag fick t.o.m igång stradan som stått sedan i somras nu i kväll, dessvärre så var bilskrället full med vitmögel inne i kupén, så har ni några goda antimögelråd är jag även i det fallet idel öra.. :lol: :lol:

Fick jag en gång i en bil. Jag tog en borste, sen syntes inte möglet längre o inget luktade skumt heller.

Användarvisningsbild

Re: El/batteriproblem.

anersimyra  
#548648 Ditt räktips hoppar jag, Tallen.. :-o jag minns när det plötsligt spred sig en stank i en liten 30 kvadratsstuga där jag tidigare bodde. Jag sa åt min dåvarande sambo att nu har fan någon av katterna gömt ett råttlik under kylen, men där fanns inget lik att finna. Däremot så fann vi några dagar senare en kvarglömd räkpizza i ungnen.. :(( :P

   TS
Avatar Fallback

Re: El/batteriproblem.

tallen100  
#548649 :lol:
Tvätta med diskmedel och ställ in en sån där torrboll eller vad dom kallas (typ lufttorkare), kan nog vara svårt annars att få bort om det slagit sej i sätena.

Avatar Fallback

Re: El/batteriproblem.

Ldsaren  
#548651 Finns firmor som gör s.k.a ozonbehandling ,vet inte om det funkar i detta fall.

Användarvisningsbild

Re: El/batteriproblem.

anersimyra  
#548682 En ” torrboll ” står sedan länge i bilen, men det är tydligt att tygmattorna innehåller mer fukt än man tror.. :((

   TS
Användarvisningsbild

Re: El/batteriproblem.

Vardon  
#548688 Skål med ettika ska ju vara bra mot röklukt men möglet måste ju bort.

Med tanke på hur ofta den används kanske elcykel eller billiga gummimattor från feltema.

Användarvisningsbild

Re: El/batteriproblem.

anersimyra  
#548696 Nu spinner Volvon på som en munter katt, och felkoder lyser med sin frånvaro.. :-bd

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).