tis 29 jan 2019, 10:10#548076
Det här en pågående process mot Toyota som jag till vidare inte tänkt ventilera här på Skogsforum, men nu när denna tråd har startats har jag ändrat mig.
Vi sålde vår gamla Silverado och köpte en ny Hilux hos Toyota i Örebro.
När vi åkte ut från firman fungerade inte vänsterblinkers bak!
Vände och någon form av snabbreparation gjordes.
Felet återkom igen efter några dagar och ett nytt repförsök gjordes.
Felet återkom ytterligare en gång efter några dagar!
Tredje repförsök skulle göras där "kabelsats" skulle bytas.
När jag fick tillbaka bilen stod det på pappret att detta byte gjorts men muntligt fick jag veta att verkstaden helt sonika klippt bort en glappande komponent och lött samman de lösa trådändarna!
Efter viss kunskapsinhämtning förstår jag att metoden inte kan accepteras, i varje fall inte av andra bilföretag eller aktörer i bilbranschen. Nu ligger bollen hos Toyota Sverige som ska styrka att denna "Roy och Roger-reparation" av en vital trafiksäkerhetsfunktion är enligt Toyotas kvalitetskrav och enligt gällande regelverk för fordon.