tor 17 jan 2019, 12:43#544980
Tyvärr är det väl så att alla fordon men även båtar som idag drivs av någon sorts petroleumprodukt inte kan drivas på HVO. Så mycket HVO finns bara inta att tillgå.
Självklart måste nya drivmedel finnas att tillgå, el kan självklart vara en del men allt det övriga.
Gas men det är ej heller någon evig drivmedelskälla.
Fordonsflottan i världen ökar drastiskt, transportbehoven likaså, något drastiskt måste till.
Just där har miljörörelsen något att bita i.
Som det idag är bestraffas utvecklingen mot närproducerat genom då olika pålagor = försvårande för produktion i liten skala.
Har själv kört på HVO sedan Runes i Emmaboda hade tillgång till detta bränsle, men katten vet om jag ska fortsätta nu är denna soppa dyrare än vanlig diesel, där om någonstans borde de miljömedvetna hugga i.
Likaså att köra på vätgas, finns FYRA tankställen i Sverige = en utopi.
Förbjuda försäljning av nya fossildrivna bilar från 2030, hur tänker de "miljömedvetna"
Varför ska vi svenskar alltid lägga alla pengar i en skål.
Vi i Sverige gör oss än mer sårbara än vad vi redan är.
Se bara vad som hänt i Roslagen av en "liten" sketen storm.
Hur blir det i ofredstider när någon hackare lamslår våran eltillförsel?
Låt i stället varje produkt bära sina egna kostnader, därefter får kunden avgöra vilket bränsle denne vill nyttja.
Är då elbilen bäst låt den ta överhanden men konkurrens på lika villkor = sluta med subventioner eller straffbeskattningar, sådant har alltid i långa loppet straffat sig.
Frugan kör med en dieselbil som är en MILJÖBIL = skattebefriad i 5 år, lik fö'''at ska dieseln (drivmedlet) extrabeskattas. Bara detta visar hur horribelt de ansvariga tänker - eller inte tänker