Bilar

Köp av Caddy

10 inlägg 7327 visningar 3 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Användarvisningsbild

Köp av Caddy

TrioBrake  
#543044Tjena gubbar!

Har hittat en tänkbar Caddy som jag ska ha som firmabil/privatbil det är då en Caddy 1,9 TDI 4 motion från 2009 med manuell låda och diesel. Den har gått 21 000.

Det jag undrar då är om det är något speciellt man ska tänka på? Är inte alls hemma på caddy eller Volkswagen överlag [emoji16]

TS
Användarvisningsbild

Re: Köp av Caddy

Seb macahan  
#543050Se till att vattenpump och kamrem är bytt ska göras vid 16-20 tusen mil, olika vem man frågar. Kolla även om turbo är bytt. Har vi fått göra på 2st utav 4, sen gjorde vi oss av med dom....

Användarvisningsbild

TrioBrake  
Seb macahan skrev:Se till att vattenpump och kamrem är bytt ska göras vid 16-20 tusen mil, olika vem man frågar. Kolla även om turbo är bytt. Har vi fått göra på 2st utav 4, sen gjorde vi oss av med dom....
Tack! Ska komma ihåg det :)

TS

Skogrates  
#543082Du ska inte vara för lång :) Jag kan tänka mig att 185cm är smärtgränsen.

Användarvisningsbild

halvproffs  
#543146Detta med turbon har jag själv erfarenhet av. Läste på en usa-site; innan ni byter någonting på en wv så kolla elen. Dels är den av dålig kvalite, dels för snävt dragen så det blir brott på kablarna när motor mm rör sig.
Efter att ha läst detta lämnades caddyn in på Bilmetro och en timme senare fick jag hämta bilen till en kostnad av 1600kr. Byte av kablage till turbon. Brott på densamma.
Det är dubbelkoppling på.caddyn och dyrt att byta men finns nu enkelkoppling i utbyte. Snart dags med dom miltalen men beroende på förare och körning. Kostnad enkelkoppling ca 13000kr vid byte på verkstad.
185cm är nog max som sagt.
Jag hade många irriterande småfel på min så jag nästan skänkte bort min till slut.

Användarvisningsbild

TrioBrake  
#543189Nu har ni allt gjort mig lite osäker angående köpet [emoji15]

TS
Användarvisningsbild

halvproffs  
#543216Det var inte meningen att göra dig osäker. Tänkte bara informera lite. På jobbet hade vi en peugeot partner och jag tar en caddy alla dar i veckan må jag säga.
Det är väl som det mesta man måste lite tur när man köper.

Användarvisningsbild

TrioBrake  
halvproffs skrev:Det var inte meningen att göra dig osäker. Tänkte bara informera lite. På jobbet hade vi en peugeot partner och jag tar en caddy alla dar i veckan må jag säga.
Det är väl som det mesta man måste lite tur när man köper.
Ingen fara så! Det är ju bra att jag får ordentligt med information :)

Men man blir lite desperat när man har en bmw e60 som firmabil [emoji28] och så hittar man en caddy för 25k på blocket

TS
Användarvisningsbild

halvproffs  
#543219Finns en till tråd om caddy finns det om du söker mer info

Användarvisningsbild

TrioBrake  
halvproffs skrev:Finns en till tråd om caddy finns det om du söker mer info
Tackar! Var just ute efter information angående den här specifika modellen

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).