Bilar

M-B Vito

3 inlägg 3551 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

M-B Vito

Skogsnutte  
#532233 Har någon erfarenhet av vito av senare modell och med bakhjuldrift, hur dom går i vinterväglag?
Har caddy idag, men ska byta upp mej en storlek å kikar på alternativ, åker med ca 3-400 kg grejer för jämnan i skåpet om de nu har någon betydelse...

//Fredrik



   TS
Avatar Fallback

Re: M-B Vito

Vilsten  
#532243 Har kört mycket Vito i jobbet, men i minibuss utförande. Den bakhjulsdrivna varianten är helt hopplös i vinterväglag, vi fick slänga in ett par sandsäckar för att överhuvudtaget kunna köra ta oss fram. Har också kört den fyrhjulsdrivna varianten en hel del och det är förmodligen den bästa vinterbil jag kört, helt underbart.

Den bakhjulsdrivna var en 2012 tror jag och de fyrhjulsdrivna 2016-2018

Användarvisningsbild

Re: M-B Vito

Seb macahan  
#532320 Vito, transporter, transit mm. Alla dessa stora skåp är värdelösa på vintern. Men är det något jag tror på så är det väl just Vito med bakhjulsdrift. Jag skulle köpt en Vito 4wd i våras men det blev en VW 4motion i stället. Har haft ett antal 2wd skåp. Aldrig mer!!!!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).