Bilar

Vad är rimligt att betala för kabeldragning för ljusrampen?

5 inlägg 3235 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vad är rimligt att betala för kabeldragning för ljusrampen?

Byggonomen  
#521863 Jag har haft ett par strålkastare och en ljusramp som skulle på förra bilen men det blev aldrig av för krångligt med fäste och kabeldragningen så de blev liggande, undrar om nån har tips om vad det skulle kosta cirka att dra kablarna om man monterar rampen själv.



   TS
Avatar Fallback

Re: Vad är rimligt att betala för kabeldragning för ljusramp

jannee  
#521869 Beror alldeles på vilken bil det gäller.
Ex en något äldre Volvo är jobbet gjort på under 1 timme, inklusive montering av relä.
En ny "modern" bil med led kan arbetet ta flera timmar + delar runt 1 000 lappen.
Frugan gav något över 10 000 för rampen (infälld) och monteringen

Användarvisningsbild

Re: Vad är rimligt att betala för kabeldragning för ljusramp

Byggonomen  
#521874 10.000 kr det är ju vansinne men det är förmodligen bra ramp och bra gjort. Har även hört nästan det dubbla men det låter nästan löjligt. Vad betalar man för. Hade man vågat hade man själv skruvat loss kåpor och dragit sladdar men vill inte riskera då jag inte är så händig.
En ny bil är en definitons fråga det är en dieseldriven Amarok Ultimate årsmodell 2015 och bara en av ramperna får jag plats och den blir också infälld har inte tak railsen ända fram så det får bli grillen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad är rimligt att betala för kabeldragning för ljusramp

bgl  
#521876 Köper man en XBB Lightswitch för 1200kr så blir monteringen enklast för de flesta bilar, dock nyaste modeller med LED på både halv- och helljus och kanske diverse hokus-pokus med ljusstyrningen kräver mer av kabeldragaren.
Det är tyvärr mycket ruffel i branschen, fina ord om diodtyper osv kan sluta med att kunden får en trivialramp monterad. Komponentkostnad högst 4000kr i ett slutpris på 9500! Bra timpenning.

Användarvisningsbild

Re: Vad är rimligt att betala för kabeldragning för ljusramp

Byggonomen  
#521956 Det låter som det får vänta på sig lite för mycket bollar i luften just nu för att betala såna pengar för det, Det borde gå att göra själv i värsta fall det jag tänker på är fastmonteringen av LED rampen. Finns inget bra ställe eller någon grill att fästa på har sett kit på nätet men jag har ju redan rampen de var jäkligt dyra för den delen men det var en grill för Navarra bilar med färdig ramp på. Kanske finns det för Amarok också men det blir en annan dag det. Tack för tips.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).