Bilar

A-traktor av Nissan NP300 -10

157 inlägg 147131 visningar 44 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: A-traktor av Nissan NP300 -10

erkandersgard  
#695539 Ang svetsning av växelplattan.
Behövs det bildbevis på det man gjort?
Vi svetsade den, men glömde ta bilder.

Användarvisningsbild

Re: A-traktor av Nissan NP300 -10

hlb  
#705972 Kollade hjulaxelvikt på min S60 D5 -07. Exakt 60 % på den drivande framaxeln, så ingen viktning om man har fullt med spolarvätska och inget skräp i bagaget. Nu väntar vi bara på beslut om 45 km/tim, sedan 1250 rpm på fyran och bara tio % av nuvarande skatt.

Användarvisningsbild

Re: A-traktor av Nissan NP300 -10

morgan20  
#705973
hlb skrev:Kollade hjulaxelvikt på min S60 D5 -07. Exakt 60 % på den drivande framaxeln, så ingen viktning om man har fullt med spolarvätska och inget skräp i bagaget. Nu väntar vi bara på beslut om 45 km/tim, sedan 1250 rpm på fyran och bara tio % av nuvarande skatt.


Var finns info om 45km/h?
Är det på remiss, eller är det önsketänkande

Användarvisningsbild

Re: A-traktor av Nissan NP300 -10

hlb  
#705974 Har bara sett uttalande av folk på transportstyrelsen. Någon som gissade nästa årsskifte, men kommer inte ihåg var jag läste det. Kan det ha varit ATL?. Samma hastighet som moped vore väl också rätt realistiskt.

Användarvisningsbild

Re: A-traktor av Nissan NP300 -10

morgan20  
#705977 Ja, håller med. Ursprungsepa som sedermera blev a-traktor har inte används sedan slutet av andra världskriget och vi lever kvar med reglerna. Vi bygger om bilar och tar bort bältade sittplatser, så att våra ungdomar ska sitta och trängas 2-3st i passagerarsätet i fram. Utan krav på säkerhetsbälte....

Användarvisningsbild

Re: A-traktor av Nissan NP300 -10

Williamm  
#705978 Hoppas det går igenom.
Jag har fobi för moppar, ogillar sönderkapade bilar. Och de mopedbilar som finns känns inte särskilt säkra häller.

Användarvisningsbild

Re: A-traktor av Nissan NP300 -10

Johan Yngnell  
#750778 Hej, bygger en nissan d22 och har svetsat för växelplattan men glömde ju såklart ta bild vilket behövdes, har någon bild på den?

Tack på förhand

/Johan

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).