Bilar

Köpråd: Pickup, Colorado/Annan skön åka-långt-bil. 30k SEK

24 inlägg 15911 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpråd: Pickup, Colorado/Annan skön åka-långt-bil. 30k S

Axl  
#511490 Verkar enklare att köpa två bilar eller en suv än att hitta en pickup som uppfyller dina önskemål.

Avatar Fallback

Re: Köpråd: Pickup, Colorado/Annan skön åka-långt-bil. 30k S

Hema  
#511493 De små dieslarna brukar sakna turbo = går skit. Glöm bort omkörning och vänj dig vid folk som tycker du är en stoppkloss i trafiken. Tom. risk att man blir en trafikfara om man inte kan hålla jämna steg med trafikrytmen.

Edit: stavfel/autokorrekt
Senast redigerad av Hema tor 10 maj 2018, 15:52, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd: Pickup, Colorado/Annan skön åka-långt-bil. 30k S

werd  
#511494 Hehehe jojo. men vad ligger förburkningen på, cirka gurka mellan tummen och pekfingret för l200/navara/b2500 etc etc?
Pickup är ett måste och väntan på den rätta får man väl lära sig göra, men vill ju helst ha den i går...

EDIT: Det MÅSTE inte uppfylla alla krav. Det jag vill få fram är att kompromissa får funka!
Mer tankar om små japanpickisar önskas. Eller generella tips. Vad som :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpråd: Pickup, Colorado/Annan skön åka-långt-bil. 30k S

nilsszzon  
#511495 att hämta lite ved med din 4wd pickis är väl inte så ofta man gör ( om man ngnsin gör det mer än om man ska ha lite färdig ved med sig om man ska ut och grilla ngnstans eller fiska =)

sanningen är att de flesta pickisar bortsett från full size är rätt små i flaket, inte större än din skoda iaf.

jag har haft L200 , B2500 , Navara , Amarok , D-max och upplever mazdan som bilen i din prisklass, lite billigare pga lite udda märke men en jävel på att hålla!! det lät och tjoade i lagerna och den var trött och tråkig men fastnade aldrig och väldigt låg i ettan men den drack ca 1,5l/mil där finns ingen komfort i japanpickisarna för din summa det är i samma liga som skodan

håll utkik efter en gammal PEAB eller Skanska mazda som har lite bulor men rullar fint fortfarande.


jobbade några år som linjemontör så det var viktigt att maskierna fungerade

Avatar Fallback

Re: Köpråd: Pickup, Colorado/Annan skön åka-långt-bil. 30k S

Hema  
#511497 Jag hade en L200 99:a 99hk, den gick på mellan 0,8-1L/milen. Hade det inte varit för all rost, hade jag inte sålt den. Hade en 1,5hytt vilken jag tycker är mer praktisk. Rymmer en ATV på flaket.

Avatar Fallback

Re: Köpråd: Pickup, Colorado/Annan skön åka-långt-bil. 30k S

nilsszzon  
#511498 det var billigt, jag körde med min grizzly på skodaflaket med lämmen nere bara .

Avatar Fallback

Re: Köpråd: Pickup, Colorado/Annan skön åka-långt-bil. 30k S

svahnström  
#511538 För 30k hade jag nog letat efter en L200 med 99hk 2,5 liters turbodieseln, som inte är helt bortrostad. Har haft en 97a som jag trivdes mycket bra med. Var väl ganska slö men väldigt bekväm att köra och drog runt litern. Fick byta topplock men det blev inte jättedyrt då en bekant gjorde jobbet.

Annars tycker jag det är Toyota hilux som gäller men de är lite dyrare.

Avatar Fallback

Re: Köpråd: Pickup, Colorado/Annan skön åka-långt-bil. 30k S

stefanm  
#511596 Håll lite koll på ps auction och kvarndammen, där går det att göra riktiga fynd mellanåt.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd: Pickup, Colorado/Annan skön åka-långt-bil. 30k S

Tokslut  
#512045 Jag är 193 med långa ben, full size är livet punkt!

kan man köra lugnt drar de inte så fasligt, jag har aldrig kunnat köra lugnt...

Ska du ha en Full size under 30.000kr får du meka lite https://www.blocket.se/stockholm/Chevro ... ?ca=11&w=3

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).