Bilar

Byggde ny inredning i Caddyn

20 inlägg 16103 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Byggde ny inredning i Caddyn

moiam  
#467402 Fick ett infall/anfall och fick för mig att bygga inredning i bilen.

Den används som bil för skogsentreprenaden så de grejerna jag har där behövde in.

Lägger upp lite bilder från bygget.

IMG_4187.JPG


IMG_4189.JPG


IMG_4147.JPG


Och bilder på färdigt resultat.

IMG_4232.JPG


IMG_4237.JPG


IMG_4236.JPG


Lite belysning kopplades på bilens orginallampa för att behålla funktioner för öppning av dörr. Originalen ska bytas mot en LED snart.

IMG_4239.JPG


IMG_4240.JPG


Med verktygen i.

IMG_4241.JPG


IMG_4242.JPG


IMG_4243.JPG


IMG_4244.JPG


IMG_4245.JPG


IMG_4246.JPG


Det kommer komma mer, men nu är baskonstruktionen klar iallafall :)



   TS
Avatar Fallback

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#467406 Snyggt, du vet om att om bilen inte är reggade med inredning kan du bli intvingad för vägning och registreringsbesiktning av bilen med tom inredning om du skulle stoppad av nitisk polis nångång.
Har du engång fått in en kod för inredning däremot är de bara att bygga vidare :-BD

Användarvisningsbild

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

moiam  
#467407 Japp. Det har jag koll på! :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

moiam  
#467408 Vad jag har hört så ska det vara okej om man kan demontera hela inredningen utan verktyg. Och det har jag tagit fasta på. Buntband och vingmuttrar är bra grejer :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

Vardon  
#467409 Ser snyggt ut, jag tror jag har ett fäste för utdragbart skruvstycke kvar om du behöver?

Avatar Fallback

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#467410 Undrar om de går med vingmuttrar, inredningar i personbilar brukar sitta med typ packremmar och de är ok

Användarvisningsbild

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

moiam  
#467416
Vardon skrev:Ser snyggt ut, jag tror jag har ett fäste för utdragbart skruvstycke kvar om du behöver?


Utdragbart skruvstycke? Vad är det? :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

Vilsten  
#467417 Snyggt! Antar att du är maskinentreprenör? Själv jobbar jag manuellt och funderar på att bygga inredning. Just ligger allt i en hög :

har du några bilder på infästningen?

Användarvisningsbild

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

moiam  
#467419 Yes. Maskinförare. Har ingen bild, men kan se om jag kommer ihåg att ta en.

Annars är det ganska simpelt. Det finns på flera ställen i caddy iallafall ovala hål.

Jag har tagit bult med en bricka som ser till att bulten stannar i hålet, trätt den genom konstruktionen och dragit på en vingmutter.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

Vardon  
#467420
moiam skrev:
Vardon skrev:Ser snyggt ut, jag tror jag har ett fäste för utdragbart skruvstycke kvar om du behöver?


Utdragbart skruvstycke? Vad är det? :)


Var nog dåligt beskrivet. I princip 2 rör med ett fäste för skruvstycke. Så drar man ut skruvstycket utanför dörrarna och använder och sen skjuter in det igen när man är klar..

Användarvisningsbild

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

moiam  
#467436 Jaja nu förstår jag! Ett fäste för att sätta ett skruvstäd som jag kallar det på? Hur långt ut går den?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

Vardon  
#467509 Minns inte, ska försöka komma ihåg att kolla i helgen om det är kvar...

Användarvisningsbild

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

Kse  
#467624 Snyggt, skulle oxå behöva ordna till nått liknande i Caddyn. Ett gummiband tvärs över blocknycklarna gör resan lite tystare, men det kanske du redan tänkt på. I botten på lådor och fack är det bra att skära ut en bit ur tex ett liggunderlag eller liknande.

Användarvisningsbild

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

Kippen  
#467629
Kse skrev:Snyggt, skulle oxå behöva ordna till nått liknande i Caddyn. Ett gummiband tvärs över blocknycklarna gör resan lite tystare, men det kanske du redan tänkt på. I botten på lådor och fack är det bra att skära ut en bit ur tex ett liggunderlag eller liknande.

Ikea , och säkert många andra har magnetlister till hänga upp köksredskap med. De är perfekta att ha bakom blocknycklar och annat som hänger löst.
Mvh Kippen.
Senast redigerad av Kippen fre 11 aug 2017, 08:38, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Byggde ny inredning i Caddyn

moiam  
#467637 Tack för båda tipsen! Ska kolla detta :) jag har satt dyckert vid sidan av nycklarna i nederkant så de hänger fast iallafall. Får prova lite och se :)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).