Bilar

Dieselbilar förbjuds?

5215 inlägg 839236 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#653640
Lillesves skrev:
jannee skrev:Vem köper en var på nätet utan att först noga kontrollerat vad man får.
I alla fall inga förståndiga, t.ex kvinnor provar kläder men även skor i en vanlig fysisk butik men senare kan de beställa på nätet, kanske 30 % billigare.
Du kanske går till Elgiganten och där provser en smartv eller någon annan kapitalvara men köper den på nätet till 20 % lägre pris, även samma när det gäller motorsåg t.ex Maskinklippet har ibland riktigt bra pris.

Det är nog många fysiska butiker som får slå igen om folk gör på det viset ja.

jannee skrev:Kan DU tänka dig köpa en bil för nästan en mille UTAN att haft någon fysisk kontakt med bilmärket ifråga?

Jag hade gått till en vän och provkört hans Tesla. Om jag är nöjd hade jag sedan köpt en Tesla med hans "Referral program code" vilket ger honom en belöning. Vem behöver bilvaruhus, så skönt att slippa prata med en bilförsäljare 😉

Tja om man nu inte känner någon som har den bilen man är sugen på få? Eller de finns en herrans massa motoralternativ o utrustningar?

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

svampbob  
#653646 Ta en titt på min vän Tesla fanatikern Rich och hur det går när Tesla stjäl hans snabbladdning.


Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

Alvarsson  
#653971 Nytt rekord för Teslaktien! 1315 dollar/aktie!

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

Vedproducent  
#653972
Alvarsson skrev:Nytt rekord för Teslaktien! 1315 dollar/aktie!

Ja om några veckor är dom nog dubbelt så stora som näst högst värderade fordonsföretag Toyota 😍 Härliga tider!!

Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

Alvarsson  
#653973 Ja, dom har haft en fantastisk resa! Med superentreprenören Elon Musk i spetsen.

Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

tallen100  
#653975 🤣 det går nog över ska ni se 🤣

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

Vedproducent  
#653981
tallen100 skrev:🤣 det går nog över ska ni se 🤣

Jo så klart någon gång så. Men det har det skrivits sen den kostade 20 dollar och nu är priset 1325 dollar 😀

Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

Brorsan  
#654049 Hittade ett inlägg från Björn Gillberg som jag tycker passar här i debatten om elbilens förträfflighet och populism bland dom demokratiskt valda och andra debattörer.
Det är ju samtidigt ren reklam för hans eget bolag men en del sanning finns det väl i hans tankar.

Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

jannee  
#655445 Här är dock märket för de som vill vara miljömedvetna men ändå flexibla.
https://www.expressen.se/brandstudio/me ... a-varldar/

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

Vedproducent  
#655491
Vedproducent skrev:
tallen100 skrev:🤣 det går nog över ska ni se 🤣

Jo så klart någon gång så. Men det har det skrivits sen den kostade 20 dollar och nu är priset 1325 dollar 😀

Ja då var aktien uppe i 1500 dollar. Härliga tider 😍

Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

Alvarsson  
#655496 Marknaden tror stenhårt på elbilen!

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

Vedproducent  
#655498
Alvarsson skrev:Marknaden tror stenhårt på elbilen!

Så är det. Snart dubbla börsvärdet jämfört med Toyota som är näst störst. Jo lite galet är det allt men man ska aldrig aldrig gå mot trenden. Tänk så många blankare som förlorat otroliga pengar på Tesla som är den mest blankade aktien på USA börserna. Sen måste dom köpa tillbaka och då blir det en till hävstång uppåt.

Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

Alvarsson  
#655518 Så är det!

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

svampbob  
#655524 Ja det är fruktansvärt med alla småsparare som sitter på Robin Hood och köper optioner helt utan vett och sans. Robin Hood har nu skaffat skottsäkert glas i sina lokaler. Jag såg någon siffra om att småspararna på Robin Hood köper 25 gånger mer optioner i förhållande till saldot på sina depåer än vad storspararna gör. Det har ju varit ett antal ruggiga förluster och självmord. Det var senast en ung kille som förlorade 8 miljoner kr och sitt liv genom att satsa några tusen kronor.
Googla t.ex. wallstreetbets.

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

Vedproducent  
#656116 Volvo har köpt Sveriges först registrerade exemplar av Tesla model Y.
https://www.nyteknik.se/tekniknyheter/v ... -y-6998470

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).