Bilar

Dieselbilar förbjuds?

5215 inlägg 838246 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

tallen100  
#629443 Hörde talas om att det ska sitta nån skylt uppe i Norrland som varnar för fågelinfluensa, det står
Här nös and :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

svampbob  
#629454 Titta på det här nyhetsklippet från i veckan.
https://twitter.com/i/status/1235802419734269952
Först en twittrare som inte har koll på matte. Sedan sitter en programledare på en av världens största nyhetskanaler och en redaktör från NY times och upprepar samma extrema dumhet.

När nu åtminstone delar av eliten är så totalt obegåvade inte är det konstigt att missuppfattningarna likt de i denna tråden breder ut sig över världen.

Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

snedsåg  
#629853 Kanske med new monetary theory :???:

Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

jannee  
#630137 Mercedes har en laddhybrid med dieselmotor
https://teknikensvarld.se/diesel-kan-va ... tor-item-7

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#631903 Ett intressant vinter om elbilar https://www.vibilagare.se/nyheter/sa-my ... s-i-bottenå
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

fendt311  
#632389 På väg till jobbet i kväll. Mercedesen slog om till 69000 mil. Senaste diesel tanken hade den dragit 0,58 L mil.😊

Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

barbarossa  
#632391 Miljövänliga bilar byggda för att hålla från far till son

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

fendt311  
#632400
barbarossa skrev:Miljövänliga bilar byggda för att hålla från far till son

Köptes ny 1988. Faktiskt så här två av mina barn paxat den. När jag slutar köra med den.

Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

jannee  
#632432 Hur är det med rost?
På min gamle BMW är det rosten som är det stora problemet.
Numera säger det inte klonk när man stänger bildörren utan mer ett skrap/skrammel :grin:

Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#632440 De tog lång tid innan Mercedes gav nån rostskyddsgaranti och de fanns gott w124 som rostade tidigt

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

fendt311  
#632441 Otroligt fin under. Nästan inget rost. Bara på vänster fram tröskel måste jag svetsa. Förar dörr nere i hörnet är det rost hål. Utvändigt är det en massa flyg rost fläckar runt hela bilen. Har klarat sig otroligt bra pendlar drygt 9 mil om dan. På E12 som saltas dagligen på vintern.

Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

barbarossa  
#632449 Tvätta ofta rostskydda varje sommar

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

Vedproducent  
#634262 Jag är ju för elbilar men det hindrar mig inte att jag tycker dieselbilarnas slitstyrka var bättre förr. Här en Mercedes diesel 1991 som rullat 340 000 mil med originalmotor och orginal drivlina. Det är kvalitet det.

Användarvisningsbild

Re: Dieselbilar förbjuds?

Vedproducent  
Avatar Fallback

Re: Dieselbilar förbjuds?

axwell  
#634330
Vedproducent skrev:Jag är ju för elbilar men det hindrar mig inte att jag tycker dieselbilarnas slitstyrka var bättre förr. Här en Mercedes diesel 1991 som rullat 340 000 mil med originalmotor och orginal drivlina. Det är kvalitet det.


Ja men det där landet är väl platt som en pannkaka..............................................
eller snarare det motsatta. :roll:

Ännu mer beundransvärt med den topografin, :ymparty:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).