SVAR:
I juli så såldes det ca 22% dieselbilar och ca 21% supermiljöbilar(i praktiken laddbara bilar).
Exempel för juli:
VW Passat diesel, 148 bilar
VW Passat GTE plugin, 431 bilar
Uvskogen skrev:Dieselbilen kritisk för klara klimatet säger Bil Sweden. Fortfarande ligger de på nästan hälften av nyregistrerade i år. Elhybrider växer även de, börjar närma sig 9% i år om allt går väl.
" Nya dieselbilar uppfyller de strängare Euro 6-kraven och flertalet har AdBlue teknik som kraftigt reducerar kväveoxidutsläppen. Detta kommer resultera i minskade kväveoxidutsläpp från beståndet av dieselbilar när gamla dieselbilar successivt skrotas ut och nya dieselbilar med avancerad reningsteknik tillkommer. Det är också viktigt och komma ihåg att dieselbilar är energieffektiva och för att klara klimatmålen till år 2030 är dieselbilarna viktiga, avslutar Mattias Bergman."
Niking skrev:Om nu Tesla har sådana vinstmarginaler på modell 3, varför gör de då brakförlust på brakförlust?
/Niklas
jannee skrev:Inte är det väl biltillverkaren som tjänar pengar på service/reparationer.
Det är väl återförsäljaren och hans verkstad som gör dessa förtjänster.
Är väl också återförsäljaren som har en "viss" förtjänst på alla försålda bilar - 20 till 30%
Tesla säljer sina bilar utan återförsäljarnät. Delta gör att garantireparationer verkligen kan ta lång tid innan dessa är genomförda.