lör 21 apr 2018, 16:42#509075
Hetsjakten på dieselbilens och dess miljöfarliga utsläpp är allt lite väl enkelspårig.
Kanske lika bra att gå tillbaka till häst o vagn (landå självklart för de väl besuttna och miljöpartisterna)
Tror absolut att sista ordet om dieselbilarnas vara eller inte är långt borta, snart vaknar någon upp och inser att elbilarnas batterier ej heller är direkt miljövänliga i alla fall inte tillverkningen (råvaran).
Därpå kommer hur återvinningen ska ske, självklart på ett miljövänligt sätt.
Kommer att bli intressant att se hur alla just in time godstransporter kommer att lösas.
Gods som är färdigt för lastning kl.18.00 i Malmö skall vara hos kund kl 7.00 nästa morgon i Gävle. Detta är något kunderna idag är vana vid.
Järnvägen kan vi bara glömma eller PostNord, med dessa transportörer är det inte säkert att du får något gods över huvud taget
Zalman skryter om att batterierna blir 10 till 20 % bättre (effektivare)för nästan varje inlägg, vad är det som säger att inte dieselbilarnas avgaser snart är renare än t.o.m den luft vi inandas.
Har nämligen gjorts enorma framsteg på bara de senaste 5 åren och varför skall den utvecklingen stanna när tydligen allt annat inte gör det.