Rostskydda underredet

Svara  20 inlägg  5515 visn.  6 följer
Användarvisningsbild

Re: Rostskydda underredet

#454172 Isotrol nämndes tidigare i tråden. Vill bara säga att vi provat detta på en balvagn helt enligt instruktionerna, men nu några år senare har det börjat komma rost-bubblor på flera ställen, samt att denna färg aldrig blir riktigt hård. För och inte tala om hur fruktansvärt dåligt den fäster på plåtrena ytor om sådana finns. Jag kan inte rekommendera den färgen. :sad:

Användarvisningsbild

#454181 Färgen ska täckmålas, om jag inte mins fel 2 gånger.
Jag är inte inblandad i isotrol ekonomiskt . Men tekniker, arbetsledare där ca 500 liter grundfärg användes. För fartyg oljeplatformar industri m.m.
Det är många faktorer inblandade i ett gott resultat.
Isotrol är bra. Återkom gärna.

Användarvisningsbild

#454184 Använde nålhammare och stålborste ordentligt så det inte fanns någon löst sittande rost. Ett lager med Isotrol grund. Därefter två lager Isoguard Pansar.

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
jannee skrev:Spillolja + köra på en dammig grusväg, sommartid.
Fungerade bra på 60 talet :grin:
Kleta in allt med konsistensfett, gammal beprövad teknik

Spillolja är inte att rekommendera, särskilt inte från en dieselmotor då den även består av svavel.

Användarvisningsbild

#501214 Rostskydd på bil är ju nästan ovärderligt om man har bilen mer än ett par år och hatar rost

Hur det ser ut efter utfört arbete https://www.tectylstockholm.se/item/dodge-ram-2014

och efter ~3år/6.000mil :-bd

Min bil på efterbilderna, och nu till sommaren tänkte jag nog lämna in den på uppföljning för bästa resultat \:d/

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Annonser