ons 07 dec 2016, 22:42#422296
Då ska jag berätta en rolig bilhistoria.
Köpte en VW transporter begagnad för 119000+m på Fröjds Motor i Lessebo. Två dagar efter affären ringer säljaren mig och berättar att det inte blir leverans som planerat. Man hade upptäckt fel på bilen. Avgassystemet var dåligt (men fortfarande tätt, vattenpumpen hade inte blivit bytt vid förra servicen samt en elektrisk pump hade också glömts o bytas samt att däcken var inte mer än nån millimeter kvar på innan det var körförbud. Däcken hade jag noterat och haft med i min kalkyl.
Totalt kostade dessa reparation ca 30tsk. Jag frågar säljaren vad detta innebär för mig?
-Ja vi kör ner en lånebil till dig under tiden.
-Vad kostar det?
-Det står vi för.
-Vad kostar reparationerna?
-ca 30tsk men det är inget du behöver fundera på det tar vi.
Jag köpte den bilen då den gått 10000mil för 119´körde den till 24000mil och fick 95´för den i inbyte.
Samma bilfirma (Fröjds Motor) lät oss ha en splitter ny Audi A6 som lånebil i 2månader under tiden vi väntade på vår nya VW Touran (anledningen var att vi sålde vår inbytesbil privat, tidigare än vi beräknat).
Fröjds Motor i Lessebo Handla bil där om ni kan. Riktigt bra service och bra bilar.
Min far som var med och har handlat med bilar privat i 35år sa: -Det var den enda bilhandlare jag träffat där jag inte känner mig lurad.
the problem is not the problem the problem is your attitude about the problem