Amarok Vs Navara

Fått bra pris på både nya Navaran (2016) med största motorn o automat och amaroken med 180hk med 8-vxl automat.
Har fått låna Navaran några dagar, drar runt 0.75-0.8, någon som vet vad amaroken ligger på i förbrukning och om det är något att ha?
I övrigt är det många irriterande saker, backsensorerna går inte att använda för extraljusbågen gör att det piper hela tiden etc.
Upplever transportern som smidigare trots att den väl är större och lastar mer.
Nu vet jag inte vad du ska ha den till men jag hade nog hellre köpt transporter 4 motion.
Ibland måste man tänka utanför boxern...
Kör man fast kan jag sakna diffspärr, fanns inte på 2012-orna med stora motorn. Enligt Nissan höll inte drivlinan med spärren, vet inte hyr det är idag. Jag har Mountain Top som flaklock, tycker att det går att öppna för lite, svårt att komma åt grejer som kanat fram till framstammen. Skulle också vilja ha gasfjädrar till bakluckan, rysligt tung att fälla upp. På min sitter enkla vajrar som stopp, en alldeles för billig lösning. Annars som sagt en kanonbil.
Den 8 stegade ska tydligen vara ännu sämre enligt vissa anställda inom den sektorn.
Blev avrådd från detta då jag tänkte köpa Passat. Men kan inte påstå att alla DSG-lådorna är skit.
Men dom har ju ett starkt rykte om sig. Dock bör dom gå något snålare då DSG-lådan är dubbelkoppling.
Problemet med Navara, eller NP300 som dom nu heter ska tydligen vara vissa motorproblem, likt dom äldre bilarna (källa lite osäker så ta det ej för seriöst)
Och sen ska bakaxlarna börja läcka och trycka ut olja mot bromsarna, vilket kan bli dyrt för att vara axelproblem.
Men går tydligen inte att få lösa drivaxlar till den.
Grattis till köpet trondsenti. D-max, BT-50 och Ranger byggs på samma fabrik i Asien, vet inte vilka av komponenterna är samma, men troligtvis är det syskonbilar. Vissa rangers ska byggas i Australien.
Dom tre bilarna ska inte ha några större uppenbara brister. Dock går BT-50 ut som modell, den fanns aldrig som automat heller, så kanske inte är ett alternativ.
Svårt att säga vad som är bäst av dina två val.
Tycker du ska få be om att provköra Amaroken innan du bestämmer dig.
En riktig skitbil.
Vi har även en navara v6, den har det inte varit nånting med på 15000 mil förutom den vanliga navara sjukan med ABS givare tror vi bytt två såna.
Skotar med en Rottne F18
rikard_e skrev:Amaroken är bekvämare, inga kända fel förutom DSG-lådan som vanligt när det kommer till VW-koncernen.
Den 8 stegade ska tydligen vara ännu sämre enligt vissa anställda inom den sektorn.
Blev avrådd från detta då jag tänkte köpa Passat. Men kan inte påstå att alla DSG-lådorna är skit.
Men dom har ju ett starkt rykte om sig. Dock bör dom gå något snålare då DSG-lådan är dubbelkoppling.
Problemet med Navara, eller NP300 som dom nu heter ska tydligen vara vissa motorproblem, likt dom äldre bilarna (källa lite osäker så ta det ej för seriöst)
Och sen ska bakaxlarna börja läcka och trycka ut olja mot bromsarna, vilket kan bli dyrt för att vara axelproblem.
Men går tydligen inte att få lösa drivaxlar till den.
Grattis till köpet trondsenti. D-max, BT-50 och Ranger byggs på samma fabrik i Asien, vet inte vilka av komponenterna är samma, men troligtvis är det syskonbilar. Vissa rangers ska byggas i Australien.
Dom tre bilarna ska inte ha några större uppenbara brister. Dock går BT-50 ut som modell, den fanns aldrig som automat heller, så kanske inte är ett alternativ.
Svårt att säga vad som är bäst av dina två val.
Tycker du ska få be om att provköra Amaroken innan du bestämmer dig.
Hej, Isuzu har inte något med Ford/Mazda att göra, GM som har intresse i Isuzu då Chevrolet colorado, heter den väl, är baserad på Isuzu
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Är inte insatt i detta men funderar på en Amarok eller NP300 som även ska funka som familjebil