Bilar

Xc70, alltrack, scout

29 inlägg 21034 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Xc70, alltrack, scout

Axl  
#353340 Om ni fick välja mellan Volvo xc70 d4 med manuell låda, passat alltrack 190 hk med DSG låda eller Skoda scout?

Det är förmånsbil så andra modeller är inte valbara.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Xc70, alltrack, scout

Vardon  
#353341 Hur kör du?

Jag hade spontant valt dieseln, dvs XC70 d4.

Avatar Fallback

Re: Xc70, alltrack, scout

Axl  
#353342 Alla är diesel. Kör ganska mycket långa sträckor men även en del i skogen

   TS
Avatar Fallback

Re: Xc70, alltrack, scout

axwell  
#353344 Scout alla dagar, borde samtidigt ge lägre förmånsvärde !

Avatar Fallback

Re: Xc70, alltrack, scout

erm  
#353347 XC70 alla dagar! Har en själv sjukt nöjd. Så gynnar vi våra svenska arbetstillfällen också :)

Användarvisningsbild

Re: Xc70, alltrack, scout

Esignman  
#353348 Xc70 alla dagar. Nu när det är sista modellåret för den får man lite mer utr på köpet men som inte påverkar förmånsv

Avatar Fallback

Re: Xc70, alltrack, scout

bgl  
#353349 Xc 70 alla gånger, även om jag inte kör en sån,men har åkt alla. Scouten är inte kul på lite längre turer. Alltracken har alldeles för låg frigångshöjd även om den höjts några mm på den nya versionen. När den förra Alltracken var ny fick jag släpa ut en sån till plogad väg. Den satt fast, lastad med fyra gubbar plus deras ryggsäckar. Alltracksföraren försökte köra i färska nysnöspår efter en gammal 740. Slutade med att den blev hängande på underredet. Vi kollande frigångshöjden med aktuell last, det var nästan inget kvar!
Inom parentes: det finns Subaruförsäljare som sålt Outback inom förmångsvärdesgränsen.

Avatar Fallback

Re: Xc70, alltrack, scout

Scoutman  
#353353 Jag kör en 2016 scout & är utomordentligt nöjd...

Avatar Fallback

Re: Xc70, alltrack, scout

Axl  
#353463 Är det samma 4hjulsdrift på alla 3?

   TS
Avatar Fallback

Re: Xc70, alltrack, scout

bgl  
#353481 Verkar vara Haldex gen 5 åp alla

Avatar Fallback

Re: Xc70, alltrack, scout

Axl  
#362218 Det blev en xc70. Nöjd än så länge, känns som en lite rejälare bil än passaten. Bra lastgaller, rejäla backspeglar, vettiga backljus (nu är det snö så jag kanske ändrar uppfattning när den försvinner), dörrar som inte gör att det trillar in snö på sätet när man öppnar om det snöat, trevligt motorljud, är några av fördelarna såhär långt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Xc70, alltrack, scout

Esignman  
#362220 Tror du kommer att fortsätta vara nöjd :)

Avatar Fallback

Re: Xc70, alltrack, scout

erm  
#364051 Har en själv du kommer bli nöjd. Fantastisk bil enligt mig :)

Avatar Fallback

Re: Xc70, alltrack, scout

kallen  
#364164 Får du ihop en xc70 med automat ta den. Har själv en scout 2015, klart mycket bil för pengarna men något trängre och inte alls lika rejäl i skogen eller snö som outbacken jag hade innan. Hade jag fått bestämma själv så hade jag köpt nya outback utan att tveka.

Avatar Fallback

Re: Xc70, alltrack, scout

husqvarna_med_sthil  
#364179 Jag har kört en alltrack 8000 mil en -13 och den dag jag skulle bli fast i hjulspåren efter en 740 kommer aldrig att hända, inte en chans att 740 tar sig fram bättre. Däremot har jag dragit lös mercabussar och en par mercor som tagit sig vatten över huvudet, eller för dåligt väglag under hjulen :wink:

Jag har även kört volvomodeller av olika sorter men inte alls lika mycket och ska väl inte säga något om dem.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).