Elfving skrev:Gratulerar till bilen!
Det där är dessutom ingen riktig Ford (tack och lov) utan det är vad jag erfar en Mazda med japansk ingenjörskonst i grunden, tillverkad i Thailand.
anersimyra skrev:Icke, det är en Amerikansk Ford tillverkad i sydafrika. Otroligt nog har Ford sverige missat att elen till släpvagnskontakten är en för oss obrukbar Amerikansk standard..Elfving skrev:Gratulerar till bilen!
Det där är dessutom ingen riktig Ford (tack och lov) utan det är vad jag erfar en Mazda med japansk ingenjörskonst i grunden, tillverkad i Thailand.det åtgärdas givetvis på garantin..
anersimyra skrev:Nu vid första servicen på min 2013 ( uttagen 2015 ) upptäckte mekanikern att det oljud jag haft bilen inlämnad för vid två tidigare tillfällen kommer från differentialen. Vid de tidigare tillfällena har idioterna talat om ljud från vaistgateventilen, en mekaniker påstod att ljudet kom från avgassystemets flexislang och tog hem ett system som inte passade. Jag hittade vid det tillfället bilen upphissad på lyften och mekhelvetet hade dragit på semester. Hade nu diffen rasat efter att garantitiden passerats hade fords garantier INTE gällt trots att bilen tidigare varit inne på felsökning. Nu diskuterar ford ( Bilia ) huruvida de ska renovera eller byta ut hela bakaxeln.